poniedziałek, 14 listopada 2016

Nieczytelny tekst

Marka linii lotniczych Lufthansa wydaje newsletter, który sprawia wrażenie bardzo ładnego. Ten biuletyn custom publishing ma jednak pewien mankament dotyczący rozmieszczenia treści. Większość tekstu ze względu na umiejscowienie i wielkość czcionki jest trudna do odczytania.


Newsletter firmowy marki Lufthansa zaczyna się inaczej niż większość newsletterów custom publishing. U góry po lewej, na pomarańczowym pasku, znajduje się nazwa wraz z logo. Natomiast po prawej stronie są umieszczone ikony prowadzące do mediów społecznościowych, które zwykle umieszczane są w stopce.

Tuż poniżej, na fotografii majestatycznego samolotu pasażerskiego, zamieszczony jest list do klienta, w którym marka wyraża swoją radość z możliwości wysyłania newslettera. Na tej samej fotografii znajduje się również boks z odnośnikiem do ofert, które powinny zainteresować czytelnika.

Takie rozmieszczenie treści jest niezbyt czytelne. Czcionka jest mała, a tekst dość długi. W efekcie trzeba dołożyć starań, aby odczytać wiadomość. Ten sam schemat zastosowano poniżej. Panoramiczne fotografie zostały w 1/3 przykryte częściowo transparentnymi boksami z tekstem, który jest słabo widoczny.

Dużo lepiej sytuacja prezentuje się poniżej, gdzie marka pisze o nowościach. Nagłówki wraz z tekstem znajdują się na białym tle, dzięki czemu są bardziej czytelne, a ilustracja znajduje się obok.

Na końcu, w miejsce stopki, umieszczono informację, o tym, co zawiera się w cenie biletu lotniczego. Każdy z elementów został opatrzony ikoną.

Magdalena Krystosik

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz