poniedziałek, 12 grudnia 2016

Poczta elektroniczna pod lupą (1)

XIII badanie poczty elektronicznej organizowane przez SARE za nami. To jedyna w Polsce ankieta, która jest skierowane do wszystkich użytkowników internetu, a jego wyniki pozwalają poznać i zrozumieć trendy panujące w e-mail marketingu. W cyklu wpisów przeanalizujemy najważniejsze wyniki z tegorocznego badania. Nasz cykl wpisów omawiających raport zacznijmy od liczby kont pocztowych.


Źródło: Raport XIII Badanie
wykorzystania poczty
elektronicznej, SARE
Respondenci badania, na pytanie o liczbę posiadanych kont pocztowych, odpowiadali, że najczęściej mają dwa lub trzy konta pocztowe (ponad połowa wszystkich badanych), a tych, którzy mają ich pięć, jest 18 proc. Pytanie to dotyczyło jednak tylko kont pocztowych prywatnych. W poprzednim roku pytanie dotyczyło wszystkich kont i 27% respondentów deklarowało, że posiada ich 5 lub więcej kont pocztowych.

Te wyniki pokazują, jak obecnie bardzo rozproszona jest uwaga respondentów nawet w przypadku samych adresów mailowych. 5 kont mailowych, nie licząc skrzynek firmowych, to naprawdę spory zasób. Być może tak wiele kont pocztowych służy internautom do selekcji treści, które otrzymują, a może mają na celu podział konkretnych działań, które podejmują w sieci: jeden adres mailowy do kontaktu ze znajomymi, inny do podawania w formularzach i otrzymywania newsletterów, a inny jeszcze adres podawany wyłącznie do celów poufnych, finansowych itp.

Tego nie wiemy, możemy się domyślać, jednak takie rozproszenie utrudnia komunikację z odbiorcami. Łatwość zakładania konta bez konieczności ponoszenia kosztów sprzyjają takiemu rozproszeniu.

Oddzielną kwestią jest też to, na ile te adresy mailowe są aktywne i wykorzystywane przez odbiorców. Tych danych w badaniu nie ma, może takie pytania pogłębiające pojawią się w przyszłym roku, co dałoby lepszy obraz zachowań internautów.

Badanie wykorzystania poczty elektronicznej zostało przygotowane na podstawie ankiety dostępnej w internecie od 5 lipca do 10 października 2016 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz