wtorek, 10 stycznia 2017

Jak odbieramy maile i ile ich dostajemy? (2)

W XIII badaniu poczty elektronicznej 2016 pytano o liczbę otrzymywanych e-maili dziennie i w jaki sposób internauci odbierają e-maile. Co możemy odczytać z tych wyników?

Źródło: Raport XIII Badanie wykorzystania poczty elektronicznej, SARE
40 e-maili dziennie to liczba wiadomości, którą otrzymuje połowa respondentów. To pokazuje, jak wiele komunikatów odbiorcy otrzymują codziennie i jak w związku z tym trudno przebić się z wartościową treścią, np. ciekawym newsletterem branżowym czy biuletynem firmowym. W kontekście tych wyników kluczowe znaczenie nabierają pola adresata, a zwłaszcza tytuł wiadomości. Nie mniej istotna jest treść, która pojawia się na początku okienka mailowego po otwarciu wiadomości przez internautę. Pierwszy rzut oka może zachęcić, ale źle przygotowany może utrudnić komunikację, a nawet zniechęcić do lektury i w konsekwencji spowodować usunięcie wiadomości bez zapoznania się z nią.

Źródło: Raport XIII Badanie wykorzystania poczty elektronicznej, SARE
Pocztę najczęściej odbieramy poprzez stronę www. To nadal najpopularniejsza forma, ale widać, że coraz częściej korzystamy z aplikacji mobilnych. Łatwy dostęp do poczty poprzez smartfona zachęca do częstego zaglądania do skrzynki pocztowej. Dlatego tak ważne jest, aby wiadomości były responsywne, a newslettery nie były zbyt ciężkie. Szybkość ściągnięcia wiadomości i łatwość nawigacji na pewno zwiększają szanse na to, że nasz biuletyn custom publishing zostanie przeczytany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz