poniedziałek, 16 stycznia 2017

Spam to prawdziwa plaga (3)


W XIII badaniu poczty elektronicznej 2016 pojawiła się też kwestia spamu. Co sądzą na ten temat badani?

Definicji spamu jest wiele, jednak od ścisłej definicji ważniejszy jest stosunek internautów do wiadomości, które otrzymują, a przede wszystkim jak je klasyfikują. Nawet jeżeli wiadomość według podręcznikowej definicji nie jest spamem, to jeżeli odbiorca za taką ją uzna, trafi ona do kosza. Zatem, jakie wiadomości są spamem według uczestników XIII badania poczty elektronicznej?


Źródło: Raport XIII Badanie wykorzystania poczty elektronicznej, SARE
70 proc. badanych za spam uznaje wszystkie te wiadomości, których nie chce otrzymywać, 60 proc. tych, które zawierają niezamówione informacje handlowe, a tylko 33 proc. e-maili, które coś reklamują. To pokazuje, że najważniejszych kryterium, które jest brane pod uwagę, to nastawienie odbiorców do danych treści, co może oznaczać, że spamem może być zamówiony przez internautę newsletter firmowy, który po jakimś czasie przestaje być dla niego atrakcyjny. Odbiorca nie che go już otrzymywać, więc traktuje go jak spam, coś niechcianego.

Co to oznacza dla twórców newsletterów i agencji custom publishing, które pomagają firmom tworzyć newslettery? A mianowicie przede wszystkim to, że liczy się atrakcyjna treść. Nie pomoże fakt, że ktoś zamówił dany newsletter firmowy, nie pomoże też to, że zarejestrował się w naszej bazie. Jeżeli nasz biuletyn custom publishing przestanie mu się podobać, zostaniemy spamerami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz