poniedziałek, 22 maja 2017

Jak powinien wyglądać dobry newsletter? (8)


Jedna trzecia z nas usuwa dziennie ponad 20 maili bez uprzedniego ich otwarcia. Jakie zatem cechy powinien mieć newsletter firmowy? Odpowiedzi znajdziemy w XIII badaniu poczty elektronicznej 2016.

30 proc. badanych usuwa dziennie 21 i więcej maili. Jeżeli dodamy do tego grupę 17 proc. respondentów, która nie otwiera od 11 do 20 maili dziennie, od razu kierując je do kosza, tworzy się nam potężna, prawie 50-procentowa grupa odbiorców mailingów. To osoby, które nie czytają bardzo wielu wiadomości. Oczywiście sporo z nich to reklamy i maile spamerskie, ale przy tak dużej liczbie usuwanych wiadomości łatwo skasować też wartościowy newsletter elektroniczny.

Jak zatem cechy powinien mieć dobry newsletter? Według badanych dobry biuletyn elektroniczny powinien zawierać oczekiwane treści (85 proc. głosów) oraz być czytelny i przejrzysty (79 proc.). To są tak naprawdę dwa najważniejsze parametry newsletterów, co pokazuje, że pisanie na temat, pisanie ciekawie w określonej tematyce oraz przejrzysta forma newslettera wystarczą dla większości czytelników, aby uznać biuletyn za dobry.

Atrakcyjna forma graficzna jest ważna dla 38 proc. badanych, personalizacja dla 20 proc., a responsywność dla 19 proc. Stanowią one więc dopełnienie ciekawej treści i przejrzystego podania wiadomości. Warto o nich pamiętać, ale nie stanowią one dla czytelników wartości samej w sobie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz