poniedziałek, 6 marca 2017

Co i dlaczego prenumerujemy? (6)

Z XIII badania poczty elektronicznej 2016 jasno wynika, jakie newslettera i dlaczego prenumerujemy.

   Badani deklarowali, że najchętniej czytają newslettery branżowe, informacyjne (87 proc.) oraz newslettery programów lojalnościowych bądź serwisów zakupowych (59 proc.). To pokazuje przede wszystkim nastawienie na korzyści wynikające z otrzymywania tych materiałów: poszerzania wiedzy, zdobywania nowych informacji z obszarów, którymi się zajmujemy oraz możliwości uzyskania rabatów czy dodatkowych korzyści w sklepach, w których robimy zakupy. 81 proc. respondentów ujawniło, że to atrakcyjna treść ich przyciąga oraz szybki dostęp do informacji 51 proc., a 43 proc. zadeklarowało, że ważne są dla nich upominki, zniżki czy specjalne oferty.

Na drugim biegunie oczekiwań są newslettery firmowe traktujące o relacjach inwestorskich (tylko 5 proc. chętnie czyta takie publikacje). Być może wynika to z profilu grupy docelowej, która w dużej mierze nie jest zainteresowana taką tematyką, a być może nie jest to po prostu dobry kanał komunikacji tych treści. Być może w tym wypadku zdecydowanie lepszym narzędziem komunikacji mógłby być magazyn custom publishing.

Jakie płyną stąd wnioski dla wydawców i agencji custom publishing? Newsletter powinien być atrakcyjny treściowo, zawierać czasem atrakcyjne konkursy czy oferty, a przede wszystkim trafiać do grupy docelowej, która jest nim naprawdę zainteresowana. Wydaje się to proste, ale w rzeczywistości często trudne do osiągnięcia.

1 komentarz: