wtorek, 21 maja 2013

Social marketing a Facebook

Badacze z GetResponse prześledzili umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania danych informacji w mediach społecznościowych. Okazuje się, że decyduje się na to ponad 29 proc. marketerów, a wskaźnik kliknięć takich wiadomości jest wyższy średnio o 158 proc.!

GetResponse po raz trzeci przeprowadziło badania, które mają na celu sprawdzenie, jaki wpływ na skuteczność działań e-mail marketingowych mają social media. Eksperci szczególnie skupili się na najpopularniejszych portalach społecznościowych.

Newslettery, w których zostały umieszczone przyciski udostępniania, osiągnęły średni wskaźnik kliknięć wiadomości na poziomie 6,2 proc., podczas gdy wiadomości bez przycisków – 2,4 proc. Różnica wynosi aż 158 proc. i z roku na rok rośnie – w 2011 roku wynosiła bowiem 115 proc. Umieszczanie w newsletterach przycisków udostępniania w portalach społecznościowych staje się coraz popularniejsze, a najpopularniejszym portalem wśród marketerów, którzy korzystają z udostępniania e-maili w social media, jest Facebook.
Najnowsze badanie, które zostało przeprowadzone na 537 milionach wiadomości wysłanych przez użytkowników GetResponse z całego świata, pokazuje, że potencjał social media może znacznie zwiększyć skuteczność e-mail marketingu. Wiadomości, które zawierają ikony udostępniania w social media, odnotowują znacznie lepsze wyniki. Szczegółowe dane przedstawia poniższa infografika.



Źródło: http://www.emailmarketing.pl/wplyw-social-media-na-skutecznosc-email-marketingu-infografika-getresponse.html