wtorek, 29 lipca 2014

Optymalizacja newslettera na urządzenia mobilne

Optymalizacja newslettera pod kątem urządzeń mobilnych jest ważnym elementem kampanii e-mail marketingowej. Obserwując szybką tendencję wzrostową korzystania ze smartfonów czy tabletów, łatwo przewidzieć, że obejmie ona również tę grupę odbiorców.

Najważniejsze w optymalizacji newslettera firmowego jest zbudowanie jak najlepszej jego struktury. Musimy przy tym pamiętać, że użytkownicy urządzeń mobilnych często używają ich do czytania wiadomości w momentach czekania na coś czy podróży. W takich sytuacjach, podczas sprawdzania skrzynki mailowej, większość ludzi jest mniej skoncentrowana, przez co najpierw skanuje pobieżnie zawartość wiadomości, następnie je czyta lub nie, a na koniec kasuje. Według badań opublikowanych przez portal mailchimp.com tylko średnio 20–25 ze wszystkich wiadomości, które dostajemy dziennie, zostaje do przeczytania. W związku z tym musimy zbudować naszą wiadomość tak, by przyciągnęła uwagę i zainteresowała odbiorcę.

W pierwszej kolejności podczas sprawdzania skrzynki mailowej na urządzeniu mobilnym odbiorca zwraca uwagę na nadawcę wiadomości, ponieważ większość programów pocztowych na urządzeniach mobilnych właśnie to pole eksponuje najbardziej. Ważne jest, aby nazwa nadawcy dobrze się kojarzyła. Może to być oczywiście imię i nazwisko. Najlepszym jednak rozwiązaniem kwestii, jaki adresat generuje więcej otwarć, jest zrobienie testów A/B i porównanie. Polegają one na porównaniu parametrów wysyłanych wiadomości w celu wybrania tych najlepszych. Testy te są oferowane przez różne platformy internetowe.

Następnym elementem, na który zwraca uwagę odbiorca, jest temat wiadomości. Podczas jego tworzenia wystarczy pamiętać o kilku prostych zasadach: wykorzystywać personalizację i znaki specjalne, zaintrygować czymś, co odnosi się do treści wiadomości, a także pamiętać, by nie składał się z więcej niż 5–6 słów.

Istotnym aspektem naszej wiadomości jest to, aby nie trzeba było jej przewijać w poziomie, najwyżej pionowo. Jeśli odbiorca jest zmuszany do uciążliwego przesuwania wiadomości to szybko zrezygnuje z jej lektury. Rozwiązaniem tego problemu jest albo użycie tekstu jednokolumnowego, albo 2–3 kolumn, które po przybliżeniu, będą łatwe do przeczytania.

Ponadto, rozmiar tekstu oraz przycisków CTA (call to action) w wiadomości powinien być wystarczający duży. Tytuły i śródtytuły powinny być pogrubione lub podkreślone, aby łatwo można się było zorientować się, czego dotyczy poszczególna część wiadomości.

Pamiętając o tych kilku ważnych aspektach optymalizacji biuletynu elektronicznego na urządzenia mobilne, z pewnością zwiększymy liczbę przeczytanych wiadomości przez naszych odbiorców, a także liczbę udanych konwersji.

Wojciech Samborski

Źródło: http://marketing.clickray.pl/jak-zmiescic-e-mail-marketing-w-kieszeni/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz