poniedziałek, 11 sierpnia 2014

Responsywny e-mail – na co zwrócić uwagę

Responsywny e-mail to wiadomość, która podczas wyświetlania dostosowuje się do typu urządzenia, na którym jest odczytywana. Na PC, laptopie, tablecie i smartfonie będzie wyglądać tak samo. Największymi zaletami responsywnych e-maili czy newsletterów firmowych jest ich użyteczność oraz zoptymalizowanie pod kątem danych urządzeń. Poniżej przedstawiam kilka porad dotyczących tworzenia responsywnych wiadomości e-mail.

Z uwagi na uniwersalny charakter responsywnego e-maila czy biuletynu elektronicznego istotne jest, czy wiadomość wygląda równie dobrze w pomniejszeniu, co w oryginale. Wiąże się to ze zróżnicowaniem wyświetlaczy urządzeń, z których korzystają odbiorcy takiej wiadomości.

Tworząc zawartość naszego e-maila, należy pamiętać, że najważniejsza treść powinna znajdować się na samej górze. W większości wypadków tego rodzaju wiadomości odbiorca czyta pobieżnie, a zatem umieszczenie najważniejszej treści w czołówce zwiększa szansę na zapoznanie się z nią. Niemniej, naszym głównym zadaniem jest zachęcenie odbiorcy do przeczytania całej wiadomości. W tym celu już w pierwszym akapicie warto wspomnieć, co znajduje się w dalszej części e-maila. Specjalna oferta, kupon rabatowy czy popularny FAQ z pewnością zainteresują i zaangażują naszego subskrybenta.

Kolejnym ważnym aspektem, jest sprawdzenie, czy przyciski CTA (call to action) są widoczne i łatwe do kliknięcia. Musimy tak zaprojektować wiadomość, by odbiorca nie miał potrzeby powiększać jej na urządzeniu, w celu dokładnego odczytania czy kliknięcia w przycisk. Obszary, w które klika subskrybent, powinny być duże, ale nie na tyle, by odwracać uwagę od proponowanych przez nas treści. Należy również zachować odstęp pomiędzy przyciskiem a tekstem tak, aby klikanie nie sprawiało problemu.

Tworząc tekst naszej wiadomości, musimy pamiętać, że będzie ona czytana na urządzeniach mobilnych, co wpływa na skupienie odbiorcy. W związku z tym, przekaz powinien być jak najprostszy, żeby odbiorca nie musiał długo myśleć nad tym co chcemy mu przekazać. Należy nadać wyraźne tytuły i śródtytuły, np. je pogrubić czy podkreślić, a czcionka powinna być na tyle duża, aby można przeczytać wiadomość bez jej powiększania.

Aby nasza wiadomość była spójna graficznie, musimy pamiętać o doborze optymalnej jakości zdjęcia, które chcemy w niej zamieścić. Miejmy na uwadze, że grafiki zazwyczaj rozciągają się na szerokość ekranu, dlatego w przypadku zbyt niskiej rozdzielczości, np. zdjęcia, zamierzony efekt będzie odwrotny. Grafika zamiast zachęcać, odstraszy odbiorcę.

Ostatnim istotnym aspektem jest, aby nie tylko nasza wiadomość, ale także strony, do których kierujemy czytelnika, były responsywne. Dzięki temu, mamy pewność, że odbiorca z łatwością będzie mógł zapoznać się z ich treścią na tym samym urządzeniu, na którym wyświetlany jest e-mail czy newsletter, co zwiększy użyteczność wiadomości.

Mając na uwadze nie tylko zwięzłość informacji, ale także jej estetyczny wygląd i właściwe rozmieszczenie treści, które chcemy przekazać, zwiększamy szansę na zainteresowanie odbiorcy. Nasze wiadomości staną się przejrzyste i przyjazne czytelnikowi, dzięki czemu zachęcą do odwiedzenia linku, do którego go odsyłamy.

Wojciech Samborski

Źródło: http://blog.getresponse.pl/tworzenia-responsywnych-wiadomosci-email.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz