Źródło: Raport XIII Badanie wykorzystania poczty elektronicznej, SARE |
Te wyniki pokazują, jak obecnie bardzo rozproszona jest uwaga respondentów nawet w przypadku samych adresów mailowych. 5 kont mailowych, nie licząc skrzynek firmowych, to naprawdę spory zasób. Być może tak wiele kont pocztowych służy internautom do selekcji treści, które otrzymują, a może mają na celu podział konkretnych działań, które podejmują w sieci: jeden adres mailowy do kontaktu ze znajomymi, inny do podawania w formularzach i otrzymywania newsletterów, a inny jeszcze adres podawany wyłącznie do celów poufnych, finansowych itp.
Tego nie wiemy, możemy się domyślać, jednak takie rozproszenie utrudnia komunikację z odbiorcami. Łatwość zakładania konta bez konieczności ponoszenia kosztów sprzyjają takiemu rozproszeniu.
Oddzielną kwestią jest też to, na ile te adresy mailowe są aktywne i wykorzystywane przez odbiorców. Tych danych w badaniu nie ma, może takie pytania pogłębiające pojawią się w przyszłym roku, co dałoby lepszy obraz zachowań internautów.
Badanie wykorzystania poczty elektronicznej zostało przygotowane na podstawie ankiety dostępnej w internecie od 5 lipca do 10 października 2016 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz