poniedziałek, 11 lutego 2019

Newsletter grupy Carrefour

Omawiany poniżej newsletter grupy Carrefour jest powiązany z długoterminową kampanią reklamową sklepów sieciowych, wykorzystującą wizerunek Napoleona Bonaparte.


Projekt składa się z siedmiu sekcji, z których pierwsza, z czarnym hasłem na białym tle, zapowiada tematy poruszane poniżej.

Dalej, na żółtej apli znajduje się po lewej stronie sygnet z logotypu firmy i link do wiadomości. Ta część jest oddzielona białą kreską od haseł menu, pod którym umieszczono kolorowe zdjęcie dzieci bawiących się w ogrodzie. Na zdjęciu zaprojektowano biały tytuł. Pod zdjęciem znajdują się dwa cytaty przedzielone białą, kropkowaną linią, a także przycisk w kolorze czerwonym z adresem strony internetowej, dającej możliwość uzyskania więcej informacji kulinarno-zakupowych z Biura Napoleona.

Teksty sentencji są napisane dwoma różnymi fontami (szeryfowym i prostym) w kolorze białym, co na żółtej apli wypada dość nieczytelnie.

Kolejna część ma na celu zachęcenie do lektury marketowej gazetki. Hasło, umieszczone po prawej stronie okładki kolorowej gazetki, jest napisane dużym, czarnym fontem, co czyni je dobrze widocznym i czytelnym. Tu również znajduje się link do obejrzenia całego wydania.

Poniżej zaprojektowano cztery bloki tematyczne. Każdy z nich rozpoczyna się białym paskiem z czarnym hasłem, pod którym występują kolorowe zdjęcie, ilustrujące dany temat. Na kolorowych fotografiach lub pod nimi umieszczono linki zaprojektowane tak, jak w powyższych częściach.

Ostatnia sekcja – również zapowiedziana białym paskiem z czarnym hasłem, jest zachętą do obejrzenia serialu. Zdecydowanie odbiega graficznie i kolorystycznie od pozostałych. Tradycyjną fotografię zastąpiono wizerunkami czarno-białych zdjęć ludzi z elementami różowo-fioletowej grafiki. Również link jest inny, nie ma przycisku z czerwoną aplą i białym fontem. Jest to po prostu białe słowo „Zobacz” umieszczone na fioletowej plamie.

W końcowej części newslettera – na białym tle – znajdują się ikony serwisów społecznościowych oraz dane kontaktowe i linki do pobrania aplikacji mobilnej.

Całość, na ciemnoszarym pasku, zamykają linki, za pomocą których klient może wyrazić opinię o nim  lub wypisać się z otrzymywania newslettera.

O ile biuletyn elektroniczny spełnia swoją funkcję pod względem informacyjnym – duża ilość przekierowań, to jego grafika pozostawia wiele do życzenia. Zastosowanie białych fontów na żółtej apli nie zachęca do czytania mało widocznych treści.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz