wtorek, 2 lipca 2013

Jak powinien być skonstruowany newsletter? (1)

E-mail marketing za sprawą niskich kosztów i efektywności staje się coraz bardziej popularny. Jednak, by nasze działania miały sens, musimy znać kilka podstawowych zasad tworzenia skutecznych newsletterów firmowych.

Pola Nadawca i Temat to istotne części newslettera
Treść newslettera jest bardzo ważna, zwłaszcza gdy ma odpowiadać oczekiwaniom klienta. Pierwsze, na co odbiorca zwraca uwagę, to pola Nadawca i Temat. To właśnie te elementy jako pierwsze decydują o tym czy ktoś przeczyta naszą wiadomość, czy też wyrzuci ją do kosza.
W e-mailu miejscem, w którym zamieszczamy nadawcę, jest pole [Od:]. Zupełnie inaczej odbiorca odbierze naszego maila, gdy napiszemy [Od: Jan Kowalski], a nie np. [Od: Biuro] lub [Od: Recepcja]. Jeśli musimy użyć nazwy firmy, możemy dodać ją do tego pola, ale nie powinniśmy rezygnować z dopisania nazwiska. Zostawienie tylko nazwy firmy to nienajlepszy pomysł. Czytelnik ma bowiem większe zaufanie do konkretnej osoby niż do firmy lub działu. Pamiętajmy, że personalizacja pomaga nawiązać bliższy i bardziej emocjonalny kontakt z czytelnikiem.

Kolejnym elementem wpływającym na skuteczność biuletynu elektronicznego jest nazwa adresata, którego umieszczamy w polu [Do:]. Tutaj wpisujemy adres e-mail subskrybującego, a także – jeśli mamy taką wiedzę – jego imię. Trzeba jednak pamiętać o jednej, bardzo ważnej rzeczy. Nie powinno się umieszczać w tym polu wielu adresatów. Każdy z nich widzi adresy e-mail innych, a przecież chciałby być traktowany indywidualnie.

Istotne jest także pole [Temat]. Od tego, co tam napiszemy, zależą dalsze losy naszego newslettera elektronicznego. Tytuł przede wszystkim musi być krótki (maksymalnie 50 znaków). Powinien zawierać przyciągające uwagę słowa, które wzbudzą ciekawość, zaintrygują i skłonią do reakcji. Przy pisaniu tytułów unikajmy wykrzykników czy znaków zapytania, a także emotikonów. Trzeba także zwrócić uwagę na słowa pisane DUŻYMI LITERAMI – są one nacechowane dużymi emocjami, więc należy wykorzystywać je z umiarem.

Bardzo ważna jest także treść newslettera custom publishing, ale o tym w kolejnym wpisie na bloga. Pamiętajmy, że aby newsletter spełnił swoją funkcję, trzeba nauczyć się tworzyć wyjątkowe, niebanalne czy po prostu skuteczne newslettery.

Źródło: „E-marketing w akcji, czyli jak skutecznie wzbudzać pożądanie klientów i zazdrość konkurencji” pod red. K. Pankiewicza, Gliwice 2008

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz