wtorek, 5 listopada 2013

Prawo piętą achillesową marketerów?

Na rynku niewiele jest profesjonalnych publikacji poświęconych aspektom prawnym e-mail marketingu. Czy osoby prowadzące kampanie mają dostateczną wiedzę i robią wszystko zgodnie z prawem? Badania na ten temat przeprowadzili specjaliści z GetResponse.

Prawo to bardzo istotna kwestia w e-mail marketingu
Dotychczas nie były przeprowadzane badania stanu wiedzy marketerów i przedsiębiorców o aspektach prawnych e-mail marketingu i działań z nim związanych. Tematem tym zajęli się specjaliści z GetResponse, którzy przeprowadzili badania na grupie 876 internautów.

Ponad 90 proc. badanych wie, że należy uzyskać zgodę odbiorcy, nim wyśle się mu informacje handlowe. Aż 66 proc. respondentów odpowiada, że są świadomi tego, że obowiązek ten dotyczy także adresów, gdzie (@) poprzedza słowo „biuro”, a nie imię i nazwisko konkretnego pracownika. 60 proc. pyta także o zgodę w przypadku adresów e-mailowych znalezionych w sieci np. na stronie internetowej firmy. 3/4 respondentów wie także, że odpowiedzialny za zarejestrowanie zbioru danych w ogólnopolskim rejestrze jest Generalny Inspektorat Ochrony Danych Osobowych (GIODO).

Ponad 70 proc. badanych wie, że polskie prawo nakazuje budowę bazy danych jedynie z potwierdzonych subskrypcji. Natomiast 80 proc. osób zamieszcza w każdym wysłanym e-mailu link umożliwiający rezygnację z dalszej subskrypcji newslettera elektronicznego.

Raport: Prawo w email marketingu, 2013,  https://multimedia.getresponse.com/13/79013/documents/1222059.pdf
Źródło: http://blog.getresponse.pl/raport-prawo-w-email-marketingu.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz