poniedziałek, 28 października 2013

Jak wykorzystać siłę social mediów w e-mail marketingu?

Ogromna popularność social mediów przez moment zaniepokoiła twórców kampanii e-mail marketingowych, jednak szybko przekonali się oni, że zarówno media społecznościowe, jak i e-mail marketing mogą żyć w symbiozie.

Social media i e-mail marketing mogą skutecznie współpracować
Social media są już w każdej branży, a większość firm na stałe wpisało do swojej kampanii działania w mediach społecznościowych. Co ciekawe, wiele osób przez długi czas myślało, że dynamiczny rozwój social mediów zaszkodzi e-mail marketingowi. Tak się jednak nie stało i teraz te dwie formy skutecznie ze sobą współpracują, tworząc idealny związek. Jak więc wykorzystać potęgę tego medium?

By zintegrować swoje działania e-mail marketingowe z najpopularniejszymi portalami społecznościowymi warto zastosować kilka sposobów. Podstawowym narzędziem integracji jest umieszczenie w naszym newsletterze elektronicznym linków lub ikon promujących firmowe konta. Taka forma komunikacji pozwala za pomocą jednego kliknięcia przejrzeć firmowy profil np. na Facebooku. Jeśli mowa o tym właśnie portalu to warto dodatkowo zastosować na nim formularz subskrypcji. Jeśli na profilu publikujemy wiele ciekawych informacji, organizujemy konkursy itp., to warto wykorzystać to zaangażowanie do pozyskania nowych subskrybentów. Nasz newsletter może być udostępniony także w wersji online w postaci linku, po kliknięciu którego wiadomość wyświetla się w przeglądarce internetowej w postaci pojedynczej strony www. Wówczas po wysłaniu newslettera firmowego do subskrybentów można go również udostępnić fanom/znajomym na innych portalach społecznościowych, jak Twitter, LinkedIn.

Subskrybentom należy też umożliwić dzielenie się wiadomościami. Umieszczenie przycisków umożliwiających przesłanie otrzymanego biuletynu custom publishing, staje się narzędziem marketingu wirusowego.

Wykorzystanie social mediów w e-mail marketingu to nie tylko moda, ale przynosząca korzyści funkcjonalność. Jest użyteczna, łatwa w obsłudze, a także umożliwia dotarcie do nowych subskrybentów i zwiększa zaangażowanie stałych odbiorców.

Źródło: http://www.emailmarketing.pl/kilka-sposobow-na-integracje-email-marketingu-z-social-media.html


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz