poniedziałek, 16 grudnia 2013

Testy A/B/X, czyli atrakcyjniejszy newsletter

Każdy chce mieć jak najlepsze wyniki w odbiorze swoich wiadomości marketingowych, a koncepcji na idealny newsletter jest wiele. Jak wybrać tę najlepszą? Pomóc nam w tym mogą testy A/B/X.

Wielkim plusem testów A/B/X jest fakt, że są obiektywne
Wysyłka wiadomości do stałych subskrybentów daje nam bardzo ważny atut. Jest nim możliwość wykonania w pełni obiektywnych testów zwanych Testami A/B/X. W przeciwieństwie do ogólnych testów rynkowych lepiej zobrazują one stan rzeczy, gdyż dotyczą jedynie naszych odbiorców.

Podstawą jest możliwość podzielenia listy odbiorców na kilka grup i wysłanie do nich tej samej wiadomości, lecz różniącej się niektórymi elementami. Temat, treść, czas wysyłki czy umiejscowienie przycisków call to action to niektóre z wielu istotnych dla ostatecznego odbioru czynników.

Po próbnym wysłaniu różnych wersji newslettera, okres oczekiwania na w pełni obiektywne wyniki testu wynosi parę dni. Należy pamiętać, aby wysyłkę finalnej wersji wiadomości ustalić na 6–7 dni po rozpoczęciu testów.

Wysłanie wiadomości, która uzyskała najlepsze wyniki, może odbyć się automatycznie przez system lub sami możemy zdecydować, którą wersję wyślemy.

Dzięki testom A/B/X możliwe jest porównanie nawet kilkudziesięciu wersji newslettera firmowego, co daje nam możliwość wybrania najlepszej jego opcji.  Ciągłe automatyczne badanie naszych newsletterów jest niezbędne przy profesjonalnym prowadzeniu kampanii e-mailingowych.

Dążąc do najlepszych wyników, musimy posiadać dobry system e-mailingowy.
Własne, dokładne i obiektywne badania są niezastąpione w tworzeniu relacji z odbiorcą. Platformami które udostępniają program do prowadzenia testów są m.in. SARE oraz GetResponse.

Wojciech Samborski

Źródła:
http://sare.pl/wpis/266-testy-a-b-do-potegi-x-strategia-e-mailingowa-tylko-w-oparciu-o-wlasne-testy

http://blog.getresponse.pl/nowe-testy-abx-w-getresponse.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz