wtorek, 20 maja 2014

Newsletter bez tajemnic

Jak sprawić, aby Twój newsletter był ciekawy? O czym trzeba koniecznie pamiętać? A czego należy się wystrzegać? Mamy kilka wskazówek, które wpłyną na jakość Twojego elektronicznego biuletynu.

Po pierwsze: liczy się wygląd
Tworząc newsletter, warto pamiętać, że czytelnik w pierwszej kolejności zwróci uwagę na to, jak wygląda Twój biuletyn. To pierwsze wrażenie zdecyduje o tym, czy odbiorca wyrzuci go do kosza, czy też się nim zainteresuje. Dlatego tak dużą rolę odgrywa kolorystyka, ilustracje i umieszczane w nim zdjęcia. Nie zapominaj jednak, że tak naprawdę liczy się treść, a szata graficzna ma za zadanie tylko przykuć uwagę czytelnika i zachęcić go do szczegółowej lektury Twojego newslettera firmowego.

Dobrze przemyśl lead i tytuł
Kiedy uda nam się już wzbudzić zainteresowanie w czytelniku, nie możemy spocząć na laurach. Zaczyna się następny etap batalii o jego względy. Owa batalia dotyczy właśnie tytułów i leadów – są to kolejne elementy newslettera elektronicznego, które wpływają na jego atrakcyjność. Przy tworzeniu elektronicznego biuletynu dobrze pamiętać, że tytuł powinien w mniej lub bardziej niekonwencjonalny sposób informować czytelnika, jakiego tematu będzie dotyczył dany tekst. Im bardziej niesztampowy, tym większa szansa, że wzbudzi zainteresowanie i zachęci do zapoznania się z całym tekstem. Warto wiedzieć, że tytuł nie musi być bardzo szczegółowy i konkretny, ponieważ to właśnie lead ma za zadanie go doprecyzować.

Stawiaj na jakość, nie na ilość
Pisząc konkretny tekst, staraj się przesadnie nie rozpisywać. Nie odbiegaj zbytnio od tematu, bo to rozproszy uwagę Twojego czytelnika. Informacje zawarte w krótkich zdaniach jest nam o wiele łatwiej przyswoić i zapamiętać. Zwracaj uwagę na dobór słownictwa. Zbyt wyszukane słowa i specjalistyczne terminy zniechęcą czytelnika do lektury. Nie powinieneś dopuszczać do sytuacji, kiedy Twój adresat jest zmuszony do wyszukiwania znaczenia poszczególnych słów w słowniku.

Font też ma znaczenie
W swoim newsletterze staraj się używać czytelnego fontu. Duże znaczenie ma również jego rozmiar. Nie może być zbyt mały, jednak przesadnie wielki też nie wpłynie pozytywnie na atrakcyjność wizualnej strony tekstu. Liczy się przede wszystkim przejrzystość, dlatego warto również wytłuścić najważniejsze elementy tekstu. Dzięki temu czytelnik zwróci uwagę na to, co szczególnie ważne w danym artykule.

To tylko kilka podstawowych wskazówek, które mogą wpłynąć na atrakcyjność Twojego newslettera. Warto wcielić je w życie, ponieważ dobrze zredagowany biuletyn elektroniczny przynosi wiele korzyści.

Monika Bielec

Źródło:
http://marketinglink.pl/2010/11/kiedy-newsletter-jest-ciekawy-poznaj-zasady-skutecznego-e-mail-marketingu/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz