wtorek, 27 maja 2014

E-mail marketing – to się opłaca!

E-mail marketing jest jednym z najpopularniejszych narzędzi sprzedaży w internecie. Pod koniec 2013 roku liczba wiadomości marketingowych wysłanych drogą elektroniczną sięgnęła 838 miliardów. Jednak czy to się opłaca? Czy warto inwestować w tego typu rozwiązania?

Według badań firmy Custora, e-mail marketing zajmuje 3. miejsce wśród najbardziej skutecznych form wsparcia sprzedaży. Lepiej wypadły tylko pozycjonowanie i płatne linki. Natomiast ma ogromną przewagę nad portalami społecznościowymi, takimi jak Facebook czy Twitter.

E-mail marketing jest nie tylko skutecznym narzędziem, ale również bardzo opłacalnym. Paweł Sala, autor książki pt. „Świeże podejście do e-mail marketingu” stwierdza, że:
„Zgodnie z badaniami Direct Marketing Association, jedna złotówka zainwestowana w e-mail marketing może przełożyć się na 43 zł sprzedaży. Oczywiście jest to wynik średni, bywają też i takie kampanie, w których jedna złotówka przyniosła 3976 zł sprzedaży.

W tekście padło już sporo liczb obrazujących opłacalność i potencjał e-mail marketingu. Jednak nie było jeszcze mowy o przełożeniu tych liczb na rzeczywistą sprzedaż, która przecież w najpełniejszy sposób przedstawia ową skuteczność i otrzymywane zyski.

Jak się okazuje, 44 proc. użytkowników kupiło w 2013 roku przynajmniej jedną rzecz, kierując się otrzymaną ofertą mailingową. Tymczasem 7 na 10 osób wykorzystało rabat lub kupon otrzymany drogą mailową. Z badań wynika również, że konsumenci, którzy otrzymują wiadomości marketingowe pocztą elektroniczną, w tym newslettery, wydają o wiele więcej, dokonując zakupów online. Wynika to z częstotliwości i wielkości takich zakupów. Ich zamówienia są o 44 proc. większe od tradycyjnej formy kupowania i o 28 proc. częstsze.

Uwzględniając powyższe korzyści oraz fakt, że CTR dla e-mail marketingu w Europie Środkowej i Wschodniej wynosi aż 4,5 proc., warto pomyśleć o zwiększeniu budżetu na rozwój mailingu, gdyż jest on inwestycją, która nie tylko się zwraca, ale przynosi też duże zyski.


Monika Bielec

Źródła:
http://freshmail.pl/blog/wiedza-i-raporty/efektywnosc-email-marketingu-czyli-czy-mailing-sie-oplaca/
http://marketing.clickray.pl/czy-e-mail-marketing-nadal-sie-oplaca/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz