wtorek, 6 maja 2014

Facebook dobry, e-mail lepszy

Czy w dobie mediów społecznościowych e-mail marketing ma jeszcze sens? Czy nie kojarzy się z brakiem postępu i znajomości najnowszych technologii? Otóż nie! Jak się okazuje, e-mail marketing nadal należy do najskuteczniejszych sposobów kreowania sprzedaży.


Pomimo rosnącej popularności mediów społecznościowych, jest wiele powodów  przemawiających na korzyść mailingu i newsletterów firmowych.

Pierwszym ważnym powodem jest fakt, że w dzisiejszych czasach każdy z nas ma konto poczty elektronicznej. Pod względem wszechstronności adres e-mail wygrywa z numerem dowodu osobistego, PESEL czy karty kredytowej, co potwierdza jego przydatność i powszechność. Z przeprowadzonych badań wynika, iż pod koniec 2013 r. zanotowano ponad 2,4 mld użytkowników poczty internetowej wobec 1,26 mld użytkowników Facebooka. Liczby mówią same za siebie. O ogromnej sile poczty elektronicznej, a co za tym idzie również biuletynów elektronicznych świadczy przede wszystkim odruchowość i rutyna przy jej sprawdzaniu.

Kolejną zaletą mailingu jest personalizacja. Konto pocztowe jest bardziej osobiste, w związku z tym informacje, które otrzymujemy na swój adres e-mail, są dla nas ważniejsze, niż te ogólnodostępne na portalach.

Pamiętajmy również, że wiadomości e-mail czy newslettery firmowe są przez nas traktowane jako bardziej oficjalna i poważna forma komunikacji. To właśnie droga mailowa jest powszechnie przyjętą praktyką nawiązywania i utrzymywania formalnych relacji.

Pozostaje jeszcze kwestia czysto pragmatyczna – e-mail jest formą trwalszą niż posty umieszczane na portalach, które w przeciągu kilku minut zostają przysłonięte nowszymi wpisami. Wysłana przez nas wiadomość cierpliwie czeka aż użytkownik poczty znajdzie czas, aby ją przeczytać. Co więcej, dzięki statusowi „nieprzeczytana”, długo utrzymuje się ona na pierwszym planie. Ważny jest również fakt, że w mailu możemy przekazać pełniejsze informacje, zawierające dłuższe teksty, zdjęcia, linki, podczas gdy posty są pod tym względem mocno ograniczone.

E-mail marketing jest nadal skutecznym sposobem przekazywania informacji. Nie zniechęcajmy się jednak do portali społecznościowych, które w doskonały sposób mogą uzupełniać nasze działania marketingowe. Dlatego warto przy newsletterach umieścić przycisk umożliwiający udostępnienie zamieszczanych przez nas treści. 

Monika Bielec


Źródła:
http://marketing.clickray.pl/na-co-warto-postawic-marketing-w-mediach-spolecznosciowych-czy-e-mail-marketing/
http://freshmail.pl/blog/wiedza-i-raporty/efektywnosc-email-marketingu-czyli-czy-mailing-sie-oplaca/
http://www.radicati.com/wp/wp-content/uploads/2013/11/Email-Market-2013-2017-Executive-Summary.pdf (dane dotyczące liczby użytkowników poczty elektronicznej)
http://expandedramblings.com/index.php/by-the-numbers-17-amazing-facebook-stats#.Ux8mftLuJA1( dane dotyczące liczby użytkowników Facebooka)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz