wtorek, 10 czerwca 2014

Autorespondery – jak i po co z nich korzystać?

Wielu początkujących marketerów skupia się w swoich działaniach na pojedynczych newsletterach firmowych. Szybko okazuje się to jednak mało wydajne w budowaniu relacji z klientem. Co zrobić, aby polepszyć działania e-mail marketingowe? Pomocne w tym jest używanie autoresponderów.


Autoresponder to seria newsletterów elektronicznych automatycznie wysyłana do wybranej grupy respondentów w określonym czasie lub na podstawie wykonanej akcji przez subskrybenta. Autorespondery są przydatne w kształtowaniu relacji z nowymi klientami, budowaniu więzi sprzedażowej czy polepszaniu istniejącej już więzi z klientem. W tym ostatnim wypadku do wykorzystania mamy dwie techniki handlowe:
up-selling – metoda polegająca na zwiększaniu wartości sprzedawanego produktu, np. oferując jego ulepszone wersje;
cross-selling – polega na oferowaniu dodatkowych korzyści do zakupionego produktu (dóbr komplementarnych).

Używanie autoresponderów zwiększa również ROI, czyli wskaźnik rentowności przedsiębiorstwa. Dzieje się tak, ponieważ, poprzez analizę statystyk wiadomości, jesteśmy w stanie znaleźć zarówno ich najsłabsze, jak i najmocniejsze strony oraz wyciągnąć na ich podstawie wnioski, które doprowadzą do lepszego kontaktu z klientem i nakłonienia go do zakupu czy skorzystania z naszej usługi. Właściwie przeprowadzona kampania, oparta na autoresponderach, jest w stanie zwiększyć do 50 proc. szansę na zakup produktów lub usług przez nowych klientów (średnio bez wykorzystania autoresponderów jest to 20 proc.).

Wojciech Samborski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz