wtorek, 3 czerwca 2014

Temat e-maila i wszystko jasne

Wiele e-maili czy newsletterów elektronicznych usuwamy przed ich otwarciem. W jaki sposób podejmujemy tę decyzję? Otóż kluczową rolę ma tutaj temat otrzymanej wiadomości. Jaki powinien więc być, aby zachęcał nas do otwarcia otrzymanej wiadomości?

Redagując temat e-maila czy newslettera firmowego, warto wziąć pod uwagę kilka wskazówek. Po pierwsze, powinniśmy pamiętać, że temat jest tak naprawdę reklamą treści zamieszczonej w naszej wiadomości. Powinien być jego esencją, która zachęci adresata do dalszego czytania. Ważna jest również długość tematu, gdyż dość często zdarza się, że programy pocztowe wyświetlają tylko jego początkowy fragment. Dlatego standardowy nie powinien przekraczać pięćdziesięciu znaków.

Dobry, chwytliwy temat biuletynu elektronicznego jest pisany językiem korzyści. Słowa typu: „zniżka”, „bonus” czy „wyprzedaż” powinny znajdować się na początku zdania, ponieważ czytamy od lewej strony i są to wyrazy, które czytelnik zobaczy w pierwszej kolejności. Bardzo często to one zachęcają do otwarcia otrzymanej wiadomości.

Duże znaczenie ma również zgodność tematu z treścią maila. Nie możemy sobie pozwolić na jego zbyt przesadne upiększanie, które w rzeczywistości będzie mijało się z prawdą lub znacząco ją nadwyrężało. Oczywiście za pierwszym razem efekt takiego działania będzie imponujący. Jednak kolejne statystyki otwarć naszych e-maili nie będą już tak obiecujące, ponieważ odbiorca będzie pamiętał o niespełnionych przez nas obietnicach.

Bardzo ciekawym i skutecznym zabiegiem w tworzeniu tematu jest personalizacja. Bezpośrednie zwracanie się do adresata jest pozytywnie przez niego odbierane. Taki chwyt sprawia, że nasz odbiorca ma poczucie indywidualności, specjalnego traktowania, gdyż nie jest „jednym z wielu”, lecz konkretną osobą, do której została skierowana wiadomość. Dodatkowym elementem personalizacji jest pokazanie, że znamy zainteresowania naszego adresata i oferujemy mu coś, czym rzeczywiście się interesuje.

I ostatnia, równie ważna wskazówka. Skuteczny temat newslettera firmowego powinien być napisany z humorem lub być intrygujący. Dobrze przygotowany żart, skierowany do odpowiedniego odbiorcy, może przynieść wiele korzyści, a na pewno zwiększa szanse na otworzenie naszej wiadomości. W skrzynkach mailowych większość tematów jest nudna i sztampowa, odejście od tej reguły wzbudzi ciekawość naszego adresata i zachęci go do przeczytania całego maila. Należy jednak pamiętać, że stosując tego typu triki, trzeba zachować szczególną ostrożność. Każdy z nas ma inną wrażliwość i to, co jedną osobę może śmieszyć, drugą może bulwersować, a nawet obrazić.

Pisząc maile czy tworząc newslettery firmowe, warto pamiętać o tych kilku prostych wskazówkach. Niesztampowy i ciekawy temat wiadomości może być kluczem do sukcesu naszego mailingu. Dlatego dbajmy nie tylko o samą treść, ale też o temat naszych e-maili. Skutki będą widoczne natychmiast. 


Monika Bielec

http://www.inis.pl/Blog/teoria-w-praktyce/Temat-wiadomosci-czyli-pierwsze-wrazenia-w-emailingu

http://freshmail.pl/przewodnik/jak-tworzyc-tresci-w-email-marketingu-czyli-jak-pisac-w-sieci/elementy-obowiazkowe-kazdego-dobrego-mailingu/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz