wtorek, 17 czerwca 2014

Landing Page plusem w kampani marketingowej

Jeśli nie możesz znaleźć dobrego sposobu na stworzenie listy mailingowej, za mało osób odwiedza Twoją stronę, a responsywność jest zbyt niska, dobrym rozwiązaniem jest stworzenie landing page.

Landing page jest pierwszą stroną, na którą trafia użytkownik po kliknięciu w baner reklamowy, łącze z mailingu czy link sponsorowany. Głównym jej celem jest zachęcenie internauty do wykonania konkretnej akcji, takiej jak: zapisanie się do newslettera firmowego, pozostawienie danych kontaktowych czy rozpoczęcie szybkiego procesu zakupu produktu lub usługi. Skuteczność landing page polega na tym, że strona nie ma żadnych elementów rozpraszających uwagę, przez co koncentrujemy się tylko na jednym miejscu i akcji z nim związanej.

Podczas tworzenia landing page należy pamiętać, aby strona była czytelna i atrakcyjna. Dzięki temu użytkownik szybciej znajdzie to, czego szuka. Należy pamiętać, że internauta w większości wypadków spędza na stronie docelowej nie więcej niż kilka – kilkanaście sekund, dlatego tak ważne jest, żeby odnalezienie szukanej informacji nie trwało zbyt długo.

Jeśli użytkownik wejdzie na naszą landing page, dobrym sposobem na pozyskanie od niego danych lub skłonienie go do wykonania konkretnej akcji, jest tzw. magnes przyciągający leady. Polega on na zaoferowaniu odbiorcy czegoś w zamian za jego dane kontaktowe. Darmowe e-booki, kupony rabatowe czy inne profity dla użytkownika z pewnością pomogą uzyskać więcej wykonanych działań na stronie. Ważne jest, żeby później pamiętać o dostarczeniu użytkownikom tego, co im obiecaliśmy.

Dobrze zaplanowana i zbudowana landing page z pewnością poprawi wyniki podejmowanych przez użytkowników działań na naszej stronie i zwiększy bazę odbiorców, co pomoże przeprowadzić skuteczną kampanię marketingową lub wysłać biuletyn elektroniczny.

Wojciech Samborski

Źródło: http://blog.getresponse.pl/po-co-ci-landing-page-dlaczego-lepiej-nie-kierowac-ruchu-na-strone-glowna.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz