poniedziałek, 8 września 2014

Słowa kluczowe twojego landing page – wskazówki

Tworzenie dobrej listy słów kluczowych w celu zwiększenia pozycji naszej strony w przeglądarce nie zawsze jest łatwe. Pomocne w tym może być parę wskazówek, dzięki którym nasza domena będzie wyżej wyświetlana w wynikach wyszukiwania, a zatem więcej osób się o niej dowie i ją odwiedzi, zapisując się do newslettera elektronicznego.

Landing page jest to pierwsza strona, na którą trafia użytkownik w skutek np. kliknięcia w banner, link z mailingu czy link sponsorowany. Zawiera ona najczęściej jedną konkretną akcję, którą może rozpocząć odbiorca, np. zapisanie się do newslettera firmowego.

Tworząc słowa kluczowe dla naszego landing page, powinniśmy zacząć od postawienia się w roli użytkownika szukającego oferowanych przez nas produktów i usług. Wpisując w przeglądarce frazę dotyczącą produktu, bardzo często okazuje się, że przypomina ona bardziej zdanie niż pojedyncze słowo-klucz. W taki właśnie sposób duża część użytkowników formułuje zapytania. Tworząc tekst na stronę, należy pamiętać, że im więcej mamy na niej zdań wyglądających jak zapytanie w przeglądarce, tym większe są szanse, że nasz landing page zostanie wyświetlony wyżej w pozycjach wyszukanych.

Kolejnym krokiem, który warto wykonać, jest poznanie słów kluczowych, wykorzystywanych przez konkurencję. Prostym w obsłudze narzędziem, które nam to umożliwia, jest Majestic Search Explorer. Po wpisaniu słowa kluczowego w pasku wyszukiwania, otrzymujemy listę stron, do których prowadzą hiperłącza z wyszukiwaną frazą w anchor text (tytuł łącza). Klikając na ikonę zębatego koła obok nazwy jednego z wyników, a następnie wybierając opcję Site Explorer, przechodzimy na stronę z informacjami o wybranej domenie. Znajduje się tam między innymi diagram kołowy przedstawiający najczęstsze anchor texty linków prowadzących do niej. Obecnie wiele przeglądarek wyświetla wyniki według liczby linków z danym wyrażeniem w tytule.

Wyszukiwarka Google w większości zdominowała rynek wyszukiwarek. Dobrym rozwiązaniem, aby poznać najczęściej wpisywane w nią frazy, jest przeglądanie Google trends. Na stronie wyświetlane są najczęstsze zapytania oraz informacje dotyczące ich ilości, pochodzenia czy zależności od czasu. Jeśli tworzymy stronę oferującą produkty lub usługi, na które zapotrzebowanie wzrasta w konkretnych przedziałach czasowych, tym bardziej może nam to pomóc.

Korzystając z tych wskazówek oraz przydatnego narzędzia, jakim jest Majestic Search Explorer, powinniśmy bez problemu ulepszyć listę słów kluczowych oraz zwiększyć pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwania w przeglądarkach.

Wojciech Samborski

Źródło:  blog.getresponse.pl/rzut-oka-na-dobor-slow-kluczowych.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz