piątek, 12 września 2014

Procedura opt-down

Wysyłając spersonalizowany newsletter do odbiorców, powinniśmy zamieszczać w nim treści oparte o ich indywidualne preferencje. Jak zdobyć owe preferencje i jak bardzo wpływają one na naszą kampanię mailingową?

Obowiązkowym elementem każdego newslettera firmowego jest załączenie możliwości rezygnacji z jego otrzymywania. Dla odbiorcy taka opcja oznacza jedynie skreślenie z listy subskrybentów i brak otrzymywania wiadomości. W takiej sytuacji powinniśmy się zastanowić czy nasz odbiorca nie chce otrzymywać od nas wiadomości, czy może przeszkadzają mu tylko niektóre z nich.  Najlepszą metodą na uzyskanie tych informacji jest procedura opt-down.

Procedura opt-down daje odbiorcom możliwość zdefiniowania swoich preferencji dotyczących newslettera. Odpowiedzi na pytania: jak często chcą go otrzymywać i jakie treści interesują ich najbardziej, to cenne informacje. Pozyskanie ich umożliwia nam, np. przeprowadzenie skuteczniejszej kampanii mailingowej, ponieważ wiadomości, które otrzymują nasi odbiorcy, są do nich personalnie dopasowane. Takie rozwiązanie skutecznie zmniejszy liczbę rezygnacji z subskrypcji.

Chcąc wykorzystać procedurę opt-down, powinniśmy w każdym biuletynie elektronicznym umieścić link kierujący do panelu z możliwością zmiany preferencji. Tutaj odbiorca może wybrać interesującą go tematykę oraz częstotliwość otrzymywania wiadomości. Dobrym pomysłem jest pytanie nowych subskrybentów o preferencje. Link do ankiety może pojawić się na pierwszym ekranie, wyświetlonym po kliknięciu linku potwierdzającego adresu e-mail. Daje to odbiorcom możliwość otrzymywania, już od samego początku, wiadomości spersonalizowanych.

Stale zbierając informacje o swoich odbiorców i ich preferencji, będziemy mogli ich segmentować, tak by otrzymywali tylko takie wiadomości, jakie im najbardziej odpowiadają. Czytelnik będzie czuł, że się nim interesujemy i dbamy o niego, co wpłynie pozytywnie na relacje, a dzięki temu polepszy również efekty prowadzonych kampanii mailingowych.

Wojciech Samborski

Źródło: http://freshmail.pl/blog/ciekawostki/procedura-opt-down-co-to-takiego/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz