poniedziałek, 24 listopada 2014

Retargeting na Facebooku za pomocą bazy mailingowej

Facebook od początku istnienia rozwija się i przechodzi liczne zmiany. Powoli też staje się znaczącym elementem w działaniach reklamowych. Jak można wykorzystać bazę mailingową w działaniach promocyjnych naszego newslettera firmowego w tym serwisie społecznościowym?

Na Facebooku jedną z istotniejszych możliwości promocyjnych jest przeprowadzenie remarketingu. Możemy go przeprowadzić przy wykorzystaniu bazy mailingowej oraz funkcji custom audience. Funkcja ta dostępna jest z poziomu Power Editora – narzędzia do tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku i zarządzania nimi. Custom audience umożliwia przeprowadzenie kampanii skierowanej do wybranej grupy użytkowników. Wykorzystać do tego możemy własną bazę mailingową czy też numery identyfikacyjne poszczególnych użytkowników Facebooka.

Korzystając ze swojej bazy mailingowej, mamy możliwość przesłania listy adresów e-mailowych w pliku CSV. Po stworzeniu w programie odpowiedniej bazy, możemy określić grupę docelową na podstawie różnych czynników, takich jak płeć, wiek czy miejsce zamieszkania. To daje nam możliwość dotarcia do wyselekcjonowanych odbiorców, dzięki czemu tworzona przez nas kampania remarketingowa ma szansę trafić do osób potencjalnie najbardziej zainteresowanych naszym przekazem.

W reklamie, która wykorzystuje funkcję custom audience, możemy zamieścić np. linki umożliwiające zniżkowe zakupy w sklepie czy też prowadzące do specjalnych stron dostępnych tylko dla posiadaczy linku. Na takiej stronie mogą oni otrzymać i ściągnąć kupon rabatowy oraz wziąć udział w specjalnej promocji czy konkursie. Wszystko zależy od tego, co chcemy osiągnąć za pomocą kampanii.
Jeśli obserwujemy spadek aktywności subskrybentów, którzy rzadziej odczytują nasze wiadomości, warto jest spróbować ich reaktywować. Możemy to uzyskać m.in. poprzez kampanię targetowaną czy posty sponsorowane. W ten sposób przypominamy o sobie nie tylko za pomocą mailingu, lecz także dzięki dodatkowym środkom.

Realizując jakiekolwiek kampanie remarketingowe na Facebooku, należy pamiętać o tym, by zawsze zaoferować odbiorcom coś, co zachęci ich do ponownego zainteresowania się marką. Warto przeprowadzić kampanię w taki sposób, który pozwoli adresatom mieć przekonanie, że cały czas liczymy na nich i chcemy budować z nimi więzi, nie tylko za pośrednictwem newslettera.

Wojciech Samborski

Źródło: http://blog.getresponse.pl/jak-wykorzystac-mailing-w-dzialaniach-reklamowych-na-facebooku.html

7 komentarzy:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś nie sądziłam że reklama na Facebooku może być taka skuteczna. Sama zrealizowałam kampanię reklamową dzięki agencji https://fabrykamarketingu.pl/reklama-na-facebooku i byłam bardzo pod wrażeniem jak można wielu klientów pozyskać przez social media.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja reklamę w social mediach powierzyłam dla http://tearsofjoy.pl/ i w sumie byłą to pierwsza firma jaką wybrałam. Nigdy nie miałam okazji reklamować się na Facebooku ale muszę przyznać, że takie działania są naprawdę skuteczne. W moim przypadku już od pierwszego dnia zauważyłam wzrost zainteresowania usługą.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakby nie patrzeć, to ogólnie reklama własnej witryny www jest dość istotna. W ostatnim czasie dobrze to ostało opisane na http://www.poradniki24h.pl/4263/co-to-jest-seo-pozycjonowanie-i-dlaczego-jest-to-wazne-dla-twojej-firmy/ i taka jest prawda w sytuacji optymalizacji stron. Na początku trzeba poznać czym w ogóle jest to pozycjonowanie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Aby mieć co targetować, trzeba zadbać o ruch na stronie.
    Do tego przydatne będzie pozycjonowanie stron Poznań.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ogólnie takie kwestie są dość ważne, ale ja jestem przekonany, że świetnie sprawdza się kwestia związana z content marketingiem. Jakiś czas temu natrafiłem na artykuł http://www.naturabiznesu.pl/jak-content-marketing-wplywa-na-sprzedaz/ i już dziś wiem, że content marketing może wpływać również na sprzedaż.

    OdpowiedzUsuń
  7. Sam nigdy takich rzeczy nie robiłem, ale fajnie że się o nich pisze. Korzystając z okazji chciałbym polecić bardzo fajny wpis https://makowonline.pl/jak-stworzyc-video-ktore-bedzie-viralem/ gdyż jak widać stworzenie video które będzie viralem również jest dość ważne.

    OdpowiedzUsuń