poniedziałek, 17 listopada 2014

Wskaźniki w e-mail marketingu warte uwagi

Aby skuteczniej przeprowadzać kampanie mailingowe, w tym wysyłki newsletterów firmowych, należy te już przeprowadzone dobrze zanalizować. Które wskaźniki wysyłki są tymi najważniejszymi?


Każda kampania mailingowa czy wysyłka newslettera elektronicznego wiąże się z wieloma wskaźnikami. Jeśli nie analizujemy dokładnie naszej wysyłki, to powinniśmy, chociaż sprawdzać te najważniejsze dane. Poniżej przedstawiamy kilka wskaźników, bez których obserwacji nie zwiększymy efektywności naszej kampanii, a także możemy nie osiągnąć założonych celów biuletynu firmowego.

Open Rate (OR)
Współczynnik otwarć jest jedną z ważniejszych informacji, które powinniśmy śledzić. Jest to wyrażany w procentach stosunek liczby otwartych wiadomości do całkowitej liczby wysłanych. Dzięki niemu mamy świadomość ile osób z naszej listy adresowej otworzyło wiadomość. Współczynnik ten niestety nie jest do końca wiarygodny, ponieważ brane są pod uwagę tylko te wiadomości lub biuletyny elektroniczne, w których użytkownik pobrał obraz lub kliknął w jakikolwiek link w niej zawarty.

Click – Through Rate (CTR)
Wskaźnik w pełni wiarygodny i zawierający najważniejszą informację dotyczącą kampanii – ile osób w pełni zainteresowaliśmy naszą wysyłką. Współczynnik ten dokładnie opisuje, jaki procent odbiorców kliknęło w zamieszczony w wiadomości lub newsletterze link.

Mając podaną liczbę wszystkich kliknięć (jedna osoba = wszystkie jej kliknięcia) oraz liczbę kliknięć unikalnych (jedna osoba= tylko jedno jej kliknięcie) warto sprawdzić, w jak dużym stopniu nasi odbiorcy ponownie klikają link z wiadomości.

Click – To – Open Rate (CTOR)
Stosunek liczby kliknięć do liczby otworzeń naszych wiadomości przez odbiorców. Wskaźnik ten informuje, jak duża część spośród osób, które wyświetliły nasz newslettera elektroniczny przeszła na stronę docelową, klikając w link. Powodem niskiej wartości współczynnika mogą być zły tytuł obiecujący inną treść czy też nieodpowiednie umieszczenie przycisków w wiadomości.

Wskaźnik rezygnacji z subskrypcji
Kolejny czynnik wskazuje, jaki procent osób, do których wysłaliśmy naszą wysyłkę, wypisuje się z niej po otrzymaniu wiadomości. Powinniśmy pilnować, aby był ona jak najniższy. Pomóc w tym mogą personalizacja wiadomości, temat zawsze zgodny z treścią, a także dobra segmentacja bazy adresów.

Liczba nowych subskrypcji
Jest to ostatni z ważniejszych wskaźników naszej wysyłki. Raz na jakiś czas (dwa tygodnie/miesiąc) warto sprawdzać liczbę obecnych subskrybentów oraz liczbę nowych subskrypcji. Odzwierciedla to nasze działania podczas kampanii. Warto zwracać uwagę, które działania zwiększają liczbę zapisów, a które ją zmniejszają i prowadzą do rezygnacji z subskrypcji.

Stałe śledzenie podanych wyżej wskaźników powinno nam pomóc w poprawie jakości i efektywności naszych kampanii, a także dać nam podstawowe i najważniejsze informacje jej dotyczące – zwiększa to naszą świadomość, a jest to niezbędne, żeby stać się ekspertem w tej dziedzinie.

Wojciech Samborski

Źródło: http://freshmail.pl/blog/wiedza-i-raporty/najwazniejsze-wskazniki-email-marketingu-czesc-1/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz