poniedziałek, 12 stycznia 2015

Stopka mailingowa wirtualną wizytówką

Wiadomości elektroniczne rządzą komunikacją internetową. Dlatego przy kreowaniu e-maila czy newslettera firmowego, warto jest zadbać o szczegóły i nie zapomnieć o stopce mailingowej.

Stopka mailingowa nie jest tylko stałym i nieistotnym dodatkiem do e-maila, ale też indywidualną wirtualną wizytówką. W zależności od tego, jak stopka jest skonstruowana, może być pomocna w nawiązywaniu kontaktów lub negatywnie odbić się na wizerunku firmy i dalszych relacjach z klientami. Co więc należy zrobić, żeby stopka mailingowa czy w biuletynie elektronicznym wyglądała profesjonalnie i zachęcała odbiorców do zapoznania się z jej treścią?

Przede wszystkim warto pamiętać o tym, że są dwa rodzaje stopek: wiadomości prywatnej oraz mailingu. W stopce wiadomości prywatnej podpis i dane kontaktowe w zupełności wystarczają, natomiast w stopce mailingowej czy newsletterze elektronicznym warto oprócz tego dodać informacje istotne dla firmy, np. pochwalić się zdobytymi nagrodami lub powiadomić o nadchodzących ważnych wydarzeniach. W przypadku stopki mailingowej spółek handlowych wymagane jest umieszczanie danych o: firmie, jej siedzibie i adresie, NIP-ie oraz wysokości kapitału zakładowego. Również należy podać oznaczenie sądu rejestrowego przechowującego dokumentację spółki i jej numer w rejestrze.

Chcąc skonstruować stopkę najbardziej atrakcyjnie, niekoniecznie trzeba używać wszystkich możliwych kolorów i rodzajów czcionek czy zamieszczać jak najwięcej informacji. Najważniejsze jest to, by ukazywane dane były aktualne, a kolorystyka stopki nie utrudniała jej czytania. Dodatkowym elementem stopki, który ułatwi odbiorcom e-maila przekazywanie jego treści dalej, mogą być odnośniki do mediów społecznościowych, świetnie współgrających z wizerunkiem firmy. Warto również pamiętać o umieszczeniu linku rezygnacji z subskrypcji na wypadek, gdyby odbiorca chciał wypisać się z listy mailingowej. Kiedy stopka jest gotowa, należy dokładnie, najlepiej kilka razy, sprawdzić ją pod względem poprawnościowym. Po usunięciu błędów (jeśli takie wystąpiły) warto przetestować e-mail ze stopką w programach pocztowych, by upewnić się, że wiadomość dobrze wygląda w skrzynkach wszystkich odbiorców.

Te proste zasady pozwolą dobrze skonstruować stopkę mailingową, która stworzy odpowiedni wizerunek firmy i będzie służyć jako oryginalna elektroniczna wizytówka, umożliwiająca szybkie rozpowszechnianie najważniejszych informacji o nadawcy.

Julia Kirenia
Źródło: http://freshmail.pl/blog/wiedza-i-raporty/jak-jest-idealna-stopka-mailingu/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz