poniedziałek, 20 kwietnia 2015

Komunikacja wśród młodych

Czy w czasach, kiedy trudno znaleźć młodego człowieka, który nie jest użytkownikiem Facebooka – jeszcze trudniej znaleźć młodego człowieka, który korzysta z e-maila?

Pojawienie się wielu portali społecznościowych znacznie wpłynęło na sposób komunikacji wśród młodszych odbiorców. Większość platform ma specjalne komunikatory, które umożliwiają błyskawiczne przesyłanie informacji (wiadomości tekstowych, zdjęć, linków). Pozwalają również tworzyć grupy, które ułatwiają komunikację między większym gronem odbiorców. Obecnie, kiedy dostęp do internetu ma prawie każdy, są to najczęściej wybierane formy kontaktu wśród młodzieży. Social media wyparły nawet komunikację poprzez SMS. Łatwy dostęp do internetu w telefonach spowodował, że nawet korzystając z tych urządzeń, młodzi chętniej wybierają aplikację, które są kompatybilne z komputerami i portalami społecznościowymi (np. Messenger).

Mogłoby się więc wydawać, że komunikacją poprzez e-maile czy newslettera odeszła do lamusa. Jednak nie jest to prawda. Większość użytkowników ma nie tylko profile na portalach społecznościowych, ale również adresy e-mail. Zdecydowanie łatwiej znaleźć człowieka, który „nie ma facebooka”, niż osobę „bez e-maila”.

Na co warto zwrócić szczególna uwagę, komunikując się z młodszym pokoleniem?
1. Twórz responsywne wiadomości e-mail. Ważne jest, aby można było wyświetlać strony na urządzeniach mobilnych (telefony, tablety), ponieważ głównie z nich korzysta młodzież.
2. Zadbaj o atrakcyjny wygląd wiadomości czy biuletynu elektronicznego. Dołączaj interesujące zdjęcia, baw się czcionką i kolorami.
3. Bądź zwięzły. Duża ilość tekstu może odstraszyć odbiorcę. Bądź konkretny.

E-mail, a także newsletter firmowy, wciąż jest jedną z bardziej lubianych metod dotarcia do klienta.

Justyna Mazurek
Źródło: http://blog.getresponse.pl/sposob-dopasowac-komunikacje-email-mlodszych-odbiorcow.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz