poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Skuteczne ulepszenie kampanii e-marketingowych

Starasz się, aby twoja kampania była dobra i wyjątkowa, a mimo to subskrybenci odchodzą? Jeśli chcesz zmienić dotychczasowy sposób działania – skorzystaj z poniższych rad. Dzięki nim na zawsze zmienisz nastawienie odbiorców do twojej pracy.


1. Sposobem na wzrost liczby otwarć i kliknięć w nasze wiadomości powinny być ich zróżnicowane tematy. E maile powitalne, potwierdzające zakup czy z podziękowaniami za współpracę są czytane częściej, niż standardowe newslettery. Różnorodne wiadomości będą nie tylko sposobem zaangażowania subskrybenta, ale też poprawią twoje statystyki.

2. Na każdej liście e-mailingowej znajdzie się kilka osób, które od momentu zarejestrowania się nie otworzyły żadnej wiadomości. Osoby bierne zwiększają współczynnik rezygnacji czy zainteresowania ofertą mailingową w przyszłości. Należy co pewien czas przeprowadzać segmentację w celu usunięcia takich odbiorców z list. Zwiększy to twoją produktywność i pozwoli skupić uwagę na osobach, które są zainteresowane przesyłanymi przez ciebie informacjami.

3. Istnieje wiele sposobów na to, by zainteresować odbiorcę naszym newsletterem firmowym. Przed wysłaniem kolejnej wiadomości powinniśmy zadać sobie kilka pytań – czy częstotliwość dostarczania e maili jest prawidłowa, a treść odpowiada oczekiwaniom odbiorcy? Należy postawić się na chwilę w jego sytuacji i tak dopasować wiadomość, aby był on zadowolony z otrzymanych informacji. Usatysfakcjonowany odbiorca będzie jednocześnie z uwagą śledził wiadomości od nas, bardziej się przy tym angażując. W idealnym wpisaniu się w potrzeby drugiej strony pomocna jest dokładna analiza powodów jej niezadowolenia czy rezygnacji z subskrypcji.

4. Rozwój technologii sprawił, że regularnie korzystamy nie tylko z komputera, lecz również z tabletu lub telefonu. Przy tworzeniu newslettera trzeba pamiętać, że powinien on być odpowiednio dopasowany do wszystkich urządzeń mobilnych. Przed wysłaniem wiadomości do odbiorców należy sprawdzić, jak e mail wygląda na mniejszych urządzeniach przenośnych. Dopasowanie wielkości informacji do ekranu sprawi, że e mail będzie mógł być wyświetlony i z łatwością odczytany bez względu na to, jakim sprzętem dysponuje subskrybent.

Wykorzystanie powyższych rad powinno pomóc w zainteresowaniu i utrzymaniu odbiorców na twojej liście e mailingowej. Jednak zawsze najlepiej połączyć teorię z doświadczeniem i praktyczną wiedzą. Czasem warto poprosić o pomoc specjalistę, który pomoże ci rozwiązać twój problem.

Źródło: http://www.email-marketing-blog.pl/jak-podrasowac-kampanie-email

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz