poniedziałek, 1 czerwca 2015

Klasycznie i mobilnie, czyli newsletter uniwersalny

Dwudziesty pierwszy wiek to nowa era urządzeń mobilnych i nowy rynek usług mobilnych pozwalających na dynamiczne i szybkie komunikowanie się. Statystycznie, co czwarty internauta przy sprawdzaniu poczty mailowej korzysta ze swojego telefonu, smartfona czy tableta. Istotne znaczenie ma zatem właściwy kształt odbieranego newslettera.

Oprogramowanie do wysyłania wiadomości powinno działać w taki sposób, aby umożliwiało subskrybentom szybkie, sprawne i wygodne przeglądanie internetu także na urządzeniach mobilnych. Jest kilka podstawowych zasad przy tworzeniu kampanii e-mail marketingowych czy biuletynów elektronicznych. Zasady te muszą być niezawodne zarówno dla urządzeń mobilnych, jak i klasycznych, którymi są komputery stacjonarne oraz laptopy. Obecnie wzorcem stały się newslettery responsywne, to znaczy takie, które mechanicznie dostosowują się do rozdzielczości ekranu – bez względu na to, czy jest to ekran notebooka czy telefonu komórkowego.

Warto pamiętać o tym, żeby treść newslettera firmowego nie była zbyt obszerna, dlatego i w tym przypadku należy zachować umiar. Dobrze prezentują się wyraźnie zaznaczone śródtytuły, a także układ strony, najkorzystniej jednokolumnowy. Trzeba też pamiętać o przycisku „call to action”, co oznacza „zadziałaj”, niezwykle istotnym w kampaniach e-mail marketingowych. Jest to przycisk, zawierający daną informację, np: „wybierz”, „czytaj dalej”, „kup teraz”, „przejdź do”. Jego naciśnięcie spowoduje przeniesienie zainteresowanego na wybrane miejsce. Takim miejscem może być konkretny produkt, sklep internetowy czy strona. Przycisk call to action ma wiodące znaczenie dla zwiększenia sprzedaży, jest też bezpiecznym i niezawodnym nośnikiem danych. Subskrybenci sprawdzają pocztę przez telefon mają znacznie mniejszy ekran wyświetlający wiadomości, dlatego nie można zapominać o tym, żeby wiadomość była jak najbardziej czytelna. Należy unikać małych rozmiarów czcionek, ponieważ odbiorcy używający jedynie własnego palca potrzebują optymalnego pola manewru. Jeśli zadbamy o wszystkie wymagane parametry – możemy być pewni, że wysłany mailing będzie użyteczny na urządzeniach mobilnych.

Aldona Rogulska Batory

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz