poniedziałek, 19 października 2015

Jak sprawić, by chętniej czytano nasze newslettery? (1)

E-mail marketing to na pierwszy rzut oka łatwy i przyjemny sposób na pozyskanie nowych odbiorców. Rzeczywistość pokazuje jednak, że bez żadnej wiedzy nie będziemy potrafili tworzyć skutecznych wiadomości. Poniżej przedstawiamy pięć reguł, które powinien znać każdy nadawca dobrego newslettera.

1. Adresat
Sprecyzowanie profilu adresata ułatwi dobór treści i styl języka. Ważne, abyśmy w kontekście adresata, jako nadawca nie pozostawali anonimowi. Zamiast wiadomości o treści „no reply” umieśćmy nasze imię i nazwisko. Będziemy bardziej „ludzcy”, a ludzie wolą komunikować się ze sobą niż z maszynami.

2. Temat
Temat powinien być zwięzły, opisujący czego możemy spodziewać się w wiadomości. Niektóre słowa klucze, np. „pilny”, od razu zwracają uwagę i takich powinniśmy używać w tytule.

3. Treść
Lead, wprowadzając odbiorcę w dalszą część e-maila, ma wpływ na decyzję, czy chce on się zagłębić w wiadomość, czy nie. Chwytliwość, konkretne informacje, to cechy, którymi powinien się charakteryzować. Treść naszej wiadomości powinna być skierowana do jednej osoby, personalizacja sprawia poczucie, że ktoś mówi do nas, a nie do ogółu.

4. Częstotliwość
Nikt nie lubi być nieustannie zasypywany wiadomościami, gdy ich cel jest czysto informacyjny i nie niesie za sobą ładunku emocjonalnego. Szanujmy odbiorcę, jego czas i prywatność. Znając adresata, łatwiej określić, ile może poświęcić czasu dla naszej wiadomości. Warto skorzystać w tym celu z sondaży czy ankiet. Uniwersalnym rozwiązaniem jest jeden e-mail czy biuletyn elektroniczny wysyłany tygodniowo.

5. Raporty
Kiedy wiadomość wyślemy już do zainteresowanych, po kilku godzinach czy dniach warto zobaczyć, jaki oddźwięk miał nasz e-mail lub newsletter firmowy. Aby to zweryfikować, przydatne mogą być internetowe programy analityczne.

Sara Leszczyńska

Źródło: http://blog.getresponse.pl/21-wskazowek-jak-tworzyc-chetniej-otwierane-emaile.html
http://www.etworzenie.pl/jak-zrobic-newsletter/



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz