poniedziałek, 26 października 2015

Trzy sposoby na zatrzymanie czytelnika

Stworzenie dobrego newslettera przy kreatywnym podejściu do danego tematu jest prostsze niż późniejsze utrzymanie jego prenumeratorów. Jak więc powstrzymać odbiorcę przed rezygnacją z czytania newslettera? Istnieje kilka sposobów, dzięki którym możemy zatrzymać osoby czytające biuletyn.

Na początku należy uświadomić sobie, jak ważne jest utrzymanie czytelników newslettera. Im więcej prenumeratorów, tym większa szansa na zainteresowanie treściami, które publikujemy. W momencie rezygnacji prenumeratorów zmniejszamy zasięg naszych informacji. Także warto dbać o zatrzymanie czytelników.

Jedną z metod jest stworzenie zabawnego komunikatu dla odbiorcy na stronie rezygnacji z prenumeraty newslettera firmowego. Przygotowanie angażującego filmiku bądź tekstu sprawi, że czytelnik będzie zastanawiał się czy faktycznie chce nadal wypisać się z listy subskrypcyjnej.

Kolejnym skutecznym sposobem na zatrzymanie czytelnika, gdy jest zapisany na kilka naszych list mailowych, jest wyodrębnienie ich nazw tak, aby odbiorca wypisał się tylko z jednej, a nie ze wszystkich.

Trzeci sposób na zatrzymanie czytelnika to umożliwienie mu wyboru częstotliwości otrzymywanych informacji. Zamiast e-maila codziennie, przekazujmy wiadomość odbiorcy np. raz w tygodniu bądź co dwa tygodnie.

Jednak same sposoby nie są rozwiązaniem problemu, bo wiele zależy od podejścia do tematu i jak bardzo zależy nam na zatrzymaniu czytelników. Priorytetem powinno być zrozumienie, że wypisywanie się z prenumeraty biuletynu elektronicznego to istotny problem, ale do rozwiązania. Należy pamiętać również, że zadaniem każdego autora newslettera jest przekonanie odbiorcy, iż rezygnacja z czytania biuletynu to najgorszy błąd, jaki może popełnić.

Julia Fritzkowska

Źródło: http://blog.getresponse.pl/jak-powstrzymac-subskrybentow-przed-opuszczaniem-twojej-listy-mailingowej.html#more-7849

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz