Jak stworzyć newsletter firmowy, który chętnie będą czytać odbiorcy? Jak powinien wyglądać proces rejestracji, aby użytkownik chciał go wypełnić do końca? W tym artykule skupimy się na momencie, w którym odbiorca otrzymuje nasz newsletter, a my chcemy, aby pozostał przy nim na dłużej.
1. Zadbaj o wygląd
Wiele osób tworzących newsletter nie przykłada większej uwagi do jego wyglądu. Dobry newsletter charakteryzuje się prostotą obsługi i wizualną. Nie ograniczajmy się do naszych odbiorców. Czytelność powinna być dobra dla każdej grupy odbiorczej.
2. Rejestracja
W treści naszej strony rejestracyjnej nie należy pytać o adres zamieszkania. Od razu wzbudza to w odbiorcy nieufność i pytanie „do czego zostaną wykorzystane moje dane?”. Adres e-mail czy telefon oraz imię (aby w późniejszych mailach spersonalizować przekaz) w zupełności wystarczą.
3. Nagroda
Wiele osób do zapisania skłania nagroda za wypełnienie rejestracji. Bonusem może być darmowy kurs, poradnik czy e-book.
4. Jasne warunki
Przy rejestracji konieczne jest umieszczenie odnośnika do regulaminu i polityki firmy. Dzięki temu odbiorca nabierze zaufania, że podane przez niego dane objęte będą ochroną. Dobrym pomysłem na pozyskanie przychylnych odbiorców jest podanie takich informacji, jak np. częstotliwość wysyłanych e-maili. Jasne warunki przyczyniają się do wzrostu zaufania.
5. Potwierdzenie rejestracji
Dla tworzących newsletter elektroniczny priorytetem powinno być, aby umieścić w procesie rejestracyjnym etap potwierdzenia danych klienta. Choć może być to odebrane negatywnie (użytkownik musi poświęcić nam więcej czasu), to nas uchroni przed wysyłką wiadomości do przypadkowych osób, a nasz e-mail nie obróci się w spam.
Sara Leszczyńska
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz