poniedziałek, 7 marca 2016

Temat wiadomości kluczem do sukcesu

Najważniejsze jest pierwsze wrażenie, w tym wypadku zadbajmy o temat naszych newsletterów. Dobrze skonstruowany w znacznym stopniu może przyczynić się do wzrostu zainteresowania i poprawy otwieralności naszych e-maili. Jak to osiągnąć?

Długość

Temat wiadomości powinien być krótki, zwarty i zawierać między 6 a 10 słów. To pozwoli odbiorcy od razu zorientować się, czego dotyczy wiadomość i czy jest ona dla niego interesująca.

Prostota i przejrzystość
Te cechy zapewnią nam sukces. Jedno spojrzenie na temat wiadomości i już wiadomo czego dotyczy – do takiej sytuacji powinniśmy dążyć. Dzięki temu nasz odbiorca nie będzie miał obaw, jakie treści znajdzie po otworzeniu newslettera firmowego. Choć istnieją słowa-klucze, poprzez które częściej klikamy w rozwinięcie wiadomości, pamiętajmy, aby ich używać zgodnie z przeznaczeniem. Np. gdy w temacie użyjemy słowa „miłość”, treść e-maila nie powinna dotyczyć reklamy najnowszych modeli odkurzaczy.

Konkretna korzyść
Sprecyzowanie konkretnej korzyści, którą możemy zaoferować naszemu klientowi, również wpłynie pozytywnie na odbiór wiadomości. Musimy skupić się na perspektywie klienta i z takiego punktu widzenia zaproponować to, co jest dla niego najlepsze. Kiedy określimy target, w jaki celujemy z ofertą, łatwiej będzie dopasować korzyści – dla jednych będą one finansowe, dla innych związane z prestiżem i indywidualnym podejściem.

Zaskocz pomysłowością
Aby nasza wiadomość odniosła sukces, należy w jakiś sposób wyróżnić się na tle innych. Może to być wielkość liter, wykrzykniki czy wysokość rabatu, jednak najlepszy efekt osiągniemy, kiedy w temacie podamy kilka korzyści płynących z naszej oferty. Np. „-70% zniżki na 2 rzeczy przy zakupie 3 produktów”

Badania
Nie ma jednego przepisu na udany i efektywny temat, jednak można do tego dążyć dzięki testom wysyłanych do subskrybentów. Poprzez otrzymywanie raportów o upodobaniach odbiorców możemy celniej konstruować tematy, a to już szybka droga do sukcesu naszej firmy wśród klientów.

Sara Leszczyńska

Źródło: http://freshmail.pl/blog/recepta-na-skuteczny-tytul-wiadomosci/


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz