poniedziałek, 22 lutego 2016

Trendy marketingu na nowy rok

Jakich zmian możemy spodziewać się w online marketingu w 2016 roku? Oto sugestie  najważniejszych trendów, które przed nami.

Multichannel
Nastawmy się w tym roku na wielokanałowość, czyli multichannel w połączeniu z e-mail marketingiem. Podział na sprzedaż online i offline wychodzi z użycia, ponieważ obecnie niska cena przesyłki oraz usługa bezpłatnego zwrotu w e-commerce jest już standardem. Połączenie tych udogodnień z kodami rabatowymi, wysyłanymi poprzez newslettery lub SMS-y, e-maile transakcyjne oraz e-maile badające poziom satysfakcji z usług będą najistotniejszym wskazaniem dla kampanii marketingowych w tym roku.

Marketing Automation
To trend utrzymujący się od kilku lat, nadal aktualny. Pozwala zoptymalizować i mierzyć wyniki biznesowe, zwiększać wskaźniki OR i CTR, dokładniej monitorować zachowania adresatów na stronie. Wpływa na przyrost leadów. Dzięki zaawansowanej personalizacji wysyłamy komunikat wzbogacony treścią, na którą odbiorcy czekają.

Mobile marketing
Działania szyte pod technologie mobilne nie wychodzą z mody i w tym roku. Wygląda na to, że małe ekrany zdominują duże. Według badań Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska na początku ubiegłego roku penetracja smartfonów wśród internautów wynosiła aż 71 proc. Google wprowadził w tym roku algorytm premiujący strony, które wyświetla się na urządzeniach mobilnych. Dlatego, realizując strategię na 2016 rok, bezwzględnie musimy zadbać o prawidłowe wyświetlanie się naszych treści na małych ekranach.

Wideo marketing
Wideo wzbudza zainteresowanie, wywołuje emocje i sprzyja storytellingowi. Filmy skutecznie poprawiają statystyki online-owych kampanii. Badania wykazują, że już wykorzystanie samego słowa 'video' w temacie wiadomości mailowej zwiększa prawdopodobieństwo wyświetlenia go o 19 proc. , a wskaźnik klikalności nawet o 65 proc.

Warto więc poświęcić więcej czasu i środków na stworzenie chwytliwego spotu. Pamiętajmy też, że współczesny klient nie kupi produktu, który będziemy zachwalać, mówiąc o jego zaletach i dobrej jakości. Musimy mu pokazać coś interesującego – zadbajmy o wartościowy content.

Big Data
Coraz większą popularność zyskują  technologie przetwarzania i analizowania dużych ilości danych. Intensywna ewolucja narzędzi przeznaczonych dla sektora Big Data umożliwia błyskawiczne działanie i usprawnia funkcjonowanie firm.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz