wtorek, 18 czerwca 2013

Czy Twój newsletter uznawany jest za spam?

Nasze newslettery firmowe często trafiają do skrzynki SPAM naszych odbiorców. Z czego to wynika i jak temu zapobiec?

By newsletter nie trafiał do folderu SPAM należy przestrzegać kilku zasad
Definicja e-maili uznawanych za SPAM to niechciane i niepotrzebne wiadomości elektroniczne. Niektórzy medioznawczy, chcąc w sposób żartobliwy i jak najbardziej dosłowny wytłumaczyć pojęcie słowa SPAM, traktują je jako Szczególnie PAskudne Maile.

W badaniach przeprowadzonych przez Ingistics LLC and Marketance™ (marketance.com/what-consumers-consider-as-spam-email) możemy wyczytać, że najczęściej uznawane za SPAM są maile, które w kłamliwy sposób nakłaniają odbiorców do otwarcia. Wielu z nas często dostaje maile o wielkiej wygranej w konkursie, w którym rzekomo braliśmy udział. Oczywiście po otwarciu wiemy, że to absolutna nieprawda – to właśnie ten rodzaj maili.

Na drugim miejscu znajdują się wiadomości, które mają nachalne i zbyt zaczepne tytuły. Dalej znajdują się maile, które otrzymujemy, mimo że nie wyraziliśmy na to zgody. Zdarza się, że otrzymujemy kilkanaście e-maili miesięcznie od firm lub organizacji, które nas nie interesują. Na kolejnych miejscach znalazły się e-maile, których nadawca jest odbiorcom nieznany, a także wiadomości, które filtry antyspamowe automatycznie przekierowują do folderu spam.

Co zrobić, gdy nasz biuletyn elektroniczny trafił do folderu SPAM naszych potencjalnych klientów? Jeśli mowa o ostatnim przykładzie (automatyczne przekierowanie) to możemy sobie z tym poradzić na trzy sposoby. Należy zmienić temat wiadomości (sprawdzić czy nie zawiera słów, które są najczęściej stosowanie w wiadomościach SPAM), sprawdzić adres, z którego wysyłamy wiadomość – adres nadawcy powinien być łatwo rozpoznawalny. Ostatnią rzeczą, jaką powinniśmy zrobić, to testy. Sprawdzajmy – na ile to możliwe – nasze e-maile na kilku kontach.

Ponadto świeżo zapisanym odbiorcom naszego newslettera firmowego warto wysyłać e-maila potwierdzającego chęć subskrypcji. Dzięki temu będziemy pewni, że nasza baza z kontaktami składa się wyłącznie z osób, których interesują nasze wiadomości. Wówczas e-mail marketing będzie znacznie bardziej efektywny.

Dbanie o naszą bazę kontaktów jest szczególnie istotne. Powinniśmy co jakiś czas usuwać z niej kontakty osób, które już nie są zainteresowane naszymi newsletterami (np. od miesięcy nie otworzyli e-maila od Ciebie). Jeśli nie chcemy usuwać takich kontaktów, to po prostu przenieśmy je do listy mało aktywnych użytkowników, którym można wysyłać wiadomości zawierające inne informacje.

Źródło: http://www.emailmarketing.pl/czy-twoje-wiadomosci-sa-uznawane-za-spam.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz