poniedziałek, 10 lutego 2014

Stopka prawdę ci powie

Stopka to element e-maila, który należy dobrze przemyśleć. Ma ona wielki potencjał, więc dlaczego go nie wykorzystać? Poniżej zamieszczamy klika rad, które będą pomocne przy tworzeniu stopki idealnej.

Stopka to wirtualny podpis nadawcy
Najistotniejsze są oczywiście dane kontaktowe. Odbiorca wiadomości doceni fakt, że w razie pytań czy wątpliwości wszystkie informacje takie, jak adresy czy numery telefonów, ma pod ręką. Należy pamiętać, że kwestią kluczową jest aktualność zamieszczanych informacji – nieprzestrzeganie tej zasady niesie za sobą poważne konsekwencje. Przede wszystkim uniemożliwia kontakt z nadawcą lub spółką, ale może też wywołać u odbiorcy negatywne odczucie i stać się źródłem nieprzychylnej opinii. Kolejną żelazną zasadą jest umiar – nie ma sensu zamieszczać zbyt wielu informacji. Nie powinny one zajmować więcej niż 4–6 linijek.

Warto dać się śledzić. Dobrym rozwiązaniem jest umieszczenie w stopce odnośników do profilów firmy w social media. W tym miejscu można też pochwalić się zdobytymi przez spółkę wyróżnieniami. Tu znów jednak należy zachować umiar. Przeładowana stopka może zniechęcać do poświęcenia jej uwagi i w efekcie stać się bezużyteczną.

W przypadku newsletterów dobrze odbierane jest zamieszczenie w stopce widocznego odnośnika, który umożliwia szybką rezygnację z subskrypcji.

Stopka może kreować wizerunek firmy, warto więc zadbać o jej odpowiednią szatę graficzną. Najlepiej by była zgodna z kolorystyką charakterystyczną dla danej spółki. Musi być ona czytelna, lepiej więc nie szaleć z krojem i kolorem fontów.

Wygląd i układ stopki może się zmieniać, w zależności od poczty, z której korzysta odbiorca wiadomości. Należy o tym pamiętać i w miarę możliwości sprawdzić jak wirtualna wizytówka prezentuje się na różnych skrzynkach.

Ostateczna postać stopki powinna być dostosowana do celów, jakie ma osiągnąć. Inaczej będzie wyglądała ta pochodząca z korespondencji wymienianej pomiędzy pojedynczymi osobami, a inaczej ta z mailingu. Nie ma sensu na siłę jej rozbudowywać, wciskając w nią wszystkie informacje, o których zostało wyżej wspomniane. Najważniejsze by panował w niej porządek – po pierwsze aktualność, po drugie umiar.

Katarzyna Połeć



Źródło: http://freshmail.pl/blog/wiedza-i-raporty/jak-jest-idealna-stopka-mailingu

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz