wtorek, 4 lutego 2014

Top trendy e-mail marketingu

Czym zaskoczył marketerów miniony rok, a czym jeszcze zaskoczy ich rok 2014? Oto zestawienie najważniejszych trendów e-mail marketingowych, które warto zapamiętać z roku ubiegłego, a na które z pewnością należy się nastawić w tym roku.

Trendy roku 2013 będą obecne także w 2014
Miniony rok przyniósł zmiany w doręczaniu mailingów do użytkowników takich serwisów pocztowych, jak Gmail, o2.pl czy Interia.pl. Jak pokazują badania, moda na filtrowanie newsletterów nie odbiła się negatywnie na kampaniach e-mail marketingowych.

Rok 2013 zanotował także dynamiczny wzrost popularności otwierania newsletterów na urządzeniach mobilnych. Z badań przeprowadzonych w grudniu 2013 roku na grupie klientów GetResponse wynika, że ok. 30 proc. otwarć mailingów to tzw. otwarcia mobilne. Jeśli spojrzeć na wyniki badań prowadzonych w USA, to zauważamy, że wskaźnik ten bije na głowę liczbę wyświetleń newsletterów za pośrednictwem laptopów i komputerów PC.

Automatyzacja e-mail marketingu to kolejny trend minionego roku. Firmy stawiały na komunikację automatyczną z subskrybentami newsletterów firmowych, wykorzystując głównie autorespondery (programy służące do automatycznego odpowiadania rozmówcy) oraz triggery (wiadomości, wysyłane w odpowiedzi na akcję klienta). Automatyzacji podlegały także wiadomości powitalne.

Trendy minionego roku dają przesłanki ku temu, by myśleć o zbliżających się trendach na rok 2014. Trzy najważniejsze z nich to: stosowanie autoresponderów w celu podtrzymywania kontaktu z odbiorcą, responsywny design biuletynów elektronicznych pozwalający na dostosowanie grafiki do rozmiaru wyświetlacza oraz budowanie zaangażowania z subskrybentami poprzez dostarczanie atrakcyjnych treści. Bycie na bieżąco z trendami pozwoli firmom iść z duchem czasu.

Marta Szczygieł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz