wtorek, 18 lutego 2014

Wsparcie e-mail marketingu w social media

W ostatnim czasie dużo mówi się o integracji e-mail marketingu z mediami społecznościowymi. Marketerzy zauważyli w niej prosty sposób na zwiększenie zasięgu wysyłanych newsletterów. Oto kilka sprawdzonych sposobów integracji wiadomości e-mail z serwisami społecznościowymi.

Odpowiednio wykorzystane social media pomogą w utworzeniu listy mailingowej
Pierwsze, co trzeba zrobić, to założyć konto firmowe na portalu społecznościowym typu Facebook, Twitter oraz LinkedIn. W trosce o budowanie społeczności wokół marki, przedsiębiorstwa decydują się na dołączenie do treści newslettera linku, odsyłającego do konta firmowego na portalu społecznościowym. W ten sposób subskrybenci newsletterów zasilają szeregi fanów mediów społecznościowych.

Choć social media służą przede wszystkim jako platformy do prowadzenia dialogu ze społecznością, to można je także wykorzystać jako narzędzia do budowania listy mailingowej. W tym celu na stronie internetowej portalu społecznościowego zamieszczamy formularz zapisu. Stanie się on bardziej widoczny, jeśli opublikujemy go w postaci osobnej zakładki.
Przykładowo, Facebook wymaga zainstalowania specjalnej aplikacji na firmowym fan page’u, która umożliwi bezpośrednie zapisanie użytkowników na listę mailingową firmy.

Publikowanie wysyłanych newsletterów firmowych na portalach społecznościowych to kolejny przejaw integracji e-mail marketingu z social media. Wystarczy krótka zajawka tekstowa i link do kreacji na firmowym profilu social media, żeby odbiorca w łatwy i szybki sposób wpisał się na listę mailingową firmy.

Warto także zaopatrzyć newslettery w przyciski udostępniania w social media, umożliwiające przesyłanie przeczytanego newslettera do znajomych na Facebooku lub Twitterze. Ludzie chętnie dzielą się ze znajomymi treściami, które ich szczególnie zaciekawiły, rozśmieszyły lub zainspirowały do czegoś.

Integracja e-mail marketingu z social media nie jest zbyt trudna i wystarczy odrobina wiedzy na ten temat, by w łatwy i szybki sposób zwiększyć liczbę subskrybentów newsletterów.

Marta Szczygieł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz