wtorek, 18 marca 2014

Dlaczego newsletter powinien być responsywny?

Newslettery stały się bardzo popularną formą informowania. Czytamy je na komputerach, ale coraz częściej służą nam do tego inne urządzenia, jak np. smartfony czy tablety. I tutaj pojawia się nierzadko występujący problem, polegający na niedostosowaniu grafiki do ekranu wyświetlacza.

Newsletter responsywny dostosowuje się do urządzenia, na którym jest wyświetlany
Nieczytelność polega na tym, że tak wygenerowany newsletter elektroniczny nie spełnia swojej głównej funkcji, jaką jest przekazywanie konkretnych wiadomości. Taki problem bezpośrednio przekłada się na skuteczność informowania. Wiąże się to również z utratą wielu subskrybentów.

Jest jednak sposób, aby uniknąć tego typu problemów. Nowoczesne newslettery firmowe powinny być responsywne. Wielu z nas zastanawia się, czym jest owa responsywność? Otóż, to nic innego jak dostosowanie grafiki do wyświetlacza urządzenia mobilnego, z którego korzystamy. Innymi słowy, responsywny newsletter wyświetla się równie dobrze na dużym monitorze, jak i na każdym smartfonie czy tablecie.

Przy tworzeniu biuletynów elektronicznych, dostosowanych do urządzeń moblinych, trzeba pamiętać o kilku podstawowych zasadach:
1.    Układ kolumnowy.
Wyświetlana w ten sposób strona staje się bardziej przejrzysta i czytelna dla odbiorcy.
2.    Zwięzła treść.
Należy pamiętać, że dana wiadomość będzie wyświetlana na mniejszym ekranie, dlatego warto skupić się na najważniejszych informacjach. Nie zniechęci to czytelnika do zapoznania się z zamieszczoną treścią.
3.    Większa czcionka.
Dzięki zachowanej zwięzłości, można sobie pozwolić na powiększenie czcionki, co poprawi czytelność zamieszczonego tekstu.
4.    Właściwa hierarchia.
Najważniejsze treści powinny znaleźć się na samej górze newslettera.
5.    Dostosowanie rozmiaru grafiki.
Jeśli zamierzamy umieścić jakąkolwiek grafikę, należy sprawdzić jej rozmiar i odpowiednio dostosować do różnego typu urządzeń.

Przestrzeganie tych zasad zwiększa szanse na poprawę wyglądu i przejrzystości każdej strony internetowej. Tym samym przekłada się to na liczbę czytelników i skuteczność przekazywanych informacji. Dlatego przy tworzeniu newsletterów, warto pamiętać o tej niezwykle ważnej kwestii, jaką jest responsywność.

Monika Bielec

Źródła: http://technologie.ngo.pl/x/867019

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz