poniedziałek, 24 marca 2014

Poznaj adres swojego odbiorcy

Newslettery cieszą się coraz większą popularnością. Taka forma biuletynu daje możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców. Nasuwa się więc jedno pytanie. W jaki sposób stworzyć bazę z adresami mailowymi osób, które będą otrzymywały nasz newsletter?

Jak stworzyć bazę adresową? Możliwości jest wiele
Istnieje wiele możliwości na pozyskiwanie adresów mailowych naszych odbiorców.
Najprostszym sposobem pozyskiwania adresów e-mailowych naszych potencjalnych klientów jest umieszczenie na naszej lub innej stronie internetowej okienka newslettera z możliwością zapisu.

Doskonałym narzędziem do tworzenia bazy mailingowej są też tzw. squeeze pages. To strony, które oferują potencjalnemu odbiorcy jakieś korzyści w zamian za pozostawienie swojego adresu. Są bardzo skuteczne, ponieważ bez problemu potrafią osiągnąć 50 proc. zapisów na listę. Dobrym przykładem takiej strony jest http://wolne-domeny-internetowe.pl/.

Bazę mailingową do wysyłki newslettera elektronicznego można też po prostu kupić. Istnieją organizacje, które zajmują się sprzedażą danych osobowych. Zazwyczaj owe firmy zbierają te informacje dla własnych potrzeb, a następnie sprzedają je innym przedsiębiorstwom. Ich działalność jest legalna, jeśli uzyskają odpowiednio szeroką zgodę osób, których te informacje dotyczą. Zazwyczaj przejawia się to w zaakceptowaniu możliwości udostępniania danych np. partnerom handlowym firmy i otrzymywania od nich informacji komercyjnych.

Powyższe metody to tylko przykłady. Możliwości budowania listy mailingowej do wysyłki newslettera firmowego jest dużo więcej. Należy jednak zawsze pamiętać o tym, że e-mail marketing bazuje na koncepcji permission marketingu, czyli na pozyskiwaniu odpowiedniej zgody od naszych odbiorców.


Monika Bielec


http://mamstartup.pl/poradnik/2622/jak-skutecznie-budowac-bazy-danych
http://www.strategie-rozwoju.pl/lista-mailingowa/
http://klubebiznesu.pl/jak-zbudowac-liste-mailingowa/



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz