poniedziałek, 2 marca 2015

Czy infografiki uatrakcyjniają newsletter?

Jednym z osiągnięć i wielkich innowacji w dziedzinie informacyjnej, która pojawia się w wielu miejscach, jest infografika. Wykorzystuje ona diagramy, mapki czy wykresy, aby pokazać pewne zjawiska i ich skalę. Czy warto je wykorzystywać również w newsletterach firmowych?

Przeprowadzone niedawno badania czytelnicze na kilku tysiącach osób pokazały, jak w dzisiejszych czasach odbieramy informacje. Przykładowo w drodze do pracy przyjmujemy do mózgu tyle wiadomości, ile nasi dziadkowie przez kilka lat. Natłok reklam, ciekawostek, informacji, a nawet krótkich rozmów z przypadkowymi ludźmi, sprawia, że do mózgu trafia tylko kilka procent z nich, a w pamięci ląduje jeszcze mniej.

Chcąc zatem trafić do grona odbiorców naszego newslettera elektronicznego, warto wykorzystywać infografiki, które go uatrakcyjniają. Połączenie tekstu z infografiką zwiększa prawdopodobieństwo, że odbiorca przyswoi przekazywane treści. Jednak nie może to być przypadkowa infografika. Ważne jest, aby tekst dopełniał ją.

Podsumowując, właściwa infografika jest bardzo dobrym połączeniem dla elektronicznej formy biuletynu, lecz tylko wtedy, kiedy jest właściwie użyta. Autor zatem nie może tylko intrygować i szokować, lecz musi pamiętać o poprawności i spójności całego biuletynu firmowego.


Eliza Ziółek

Źródło: www.newcreative.pl/blog/infografiki/jak-zrobic-infografike/
Eryk Mistewicz „Marketing narracyjny”

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz