wtorek, 31 marca 2015

7 sposobów na poprawę wskaźnika rezygnacji

Z pewnością nikt nie lubi rezygnacji subskrybentów z naszej listy mailingowej newslettera firmowego. Utratę adresów opisuje wskaźnik rezygnacji. Najkorzystniej byłoby, gdyby liczba osób dołączających do listy prenumeratorów naszego biuletynu elektronicznego równoważyła liczbę rezygnujących z prenumeraty.


Wskaźnikiem rezygnacji nazywamy działanie, w których ludzie przestają korzystać z subskrypcji. Istnieją dwa rodzaje rezygnacji – transparentna i nietransparentna. Tę pierwszą rozumiemy jako wypisanie się przez użytkownika z listy subskrybentów, jak również trafianie naszych listów do spamu. W przypadku rezygnacji nietransparentnej, czyli niecelowej, wiadomości albo trafiają do spamu albo właściciel e-maila nie sprawdza go regularnie.

Loren MacDonald przeprowadził badania, z których wynika, iż rezygnacje transparentne wynoszą prawie 30 proc. w skali roku. Drugi rodzaj rezygnacji to już tylko 10 proc. Celem marketerów jest utrzymanie płynności subskrypcji, a także nieustanne pozyskiwanie nowych klientów.

Jak zmniejszyć wskaźnik rezygnacji?
1. Zmiana modelu subskrypcji
Ograniczenie liczby subskrypcji w miejscu jej odrzucenia. Należy stworzyć nową kampanię, w której klient zdecyduje o częstotliwości przychodzących e-maili.

2. Podział na segmenty
Niedopasowanie treści newslettera do potrzeb klienta może być jednym z powodów rezygnacji. Optymalnym rozwiązaniem byłoby utworzenie kilku mniejszych list, odpowiadających danej grupie. Słuszny wydaje się też podział użytkowników uwzględniający charakter ich zachowania. Warto stworzyć kilka mniejszych list, które będą odpowiadały danej grupie. Można podzielić też użytkowników ze względu na ich zachowania.

3. Bardziej angażujące wiadomości
Dodanie infografiki czy pomysłowego schematu sprawi, że odbiorca zwróci uwagę na wiadomość i zaangażuje się w nią.

4. Personalizacja wiadomości
Przyjrzenie się potrzebom odbiorców oraz ich upodobaniom jest podstawą do stworzenia e-maila, który wpisze się w ich oczekiwania.

5. Kampania powrotu
Znajdź sposób na powrót starych subskrybentów newslettera. Dodanie bonu, zniżki czy szkolenia internetowego może znów sprowadzić zagubionych subskrybentów. Oferty powinny być wyjątkowe i zakomunikowane już w temacie e-maila.

6. Sondaż
Warto dowiedzieć się, co subskrybenci naszego biuletynu elektronicznego sądzą o wiadomościach. Tematem sondażu mogą być proponowane zmiany, przyczyny rezygnacji czy atuty wiadomości.
 
7. Dwustopniowa rezygnacja
Dwustopniowa rezygnacja wymaga dodatkowego działania ze strony użytkownika i daje możliwość ponownego zastanowienia się, czy chce dalej prenumerować nasz newslettera firmowy. W metodzie tej liczba rezygnacji spada, a wzrasta proces zaangażowania.

Źródło: http://blog.getresponse.pl/wskaznik-rezygnacji-konsumentow-wrog-twojej-listy-mailingowej.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz