poniedziałek, 16 marca 2015

Jak działa spersonalizowany e-mail marketing?

Internauci często nie zdają sobie sprawy z ilości pozostawianych przez siebie informacji w sieci. Są one szczególnie cenne z punktu widzenia firm.

Codziennie korzystamy z sieci. Mamy swoje ulubione portale i strony internetowe, często zapisane w odpowiedniej zakładce naszej przeglądarki. W Internecie szukamy potrzebnych informacji, rozrywki czy kontaktu z jego pozostałymi użytkownikami. Przeglądając poszczególne części danej witryny, sami stwarzamy nasz profil. Nie ma pewności, że będzie on w stu procentach zgodny z rzeczywistością. Jednak można założyć, że osoba często wchodząca na strony z ubrankami dziecięcymi i produktami dla niemowląt jest najprawdopodobniej młodą mamą.

Ruchy wykonywane przez nas w internecie są stale zapisywane. To dlatego tak często dostajemy na prywatną skrzynkę e-mail propozycje nabycia produktów i usług, którymi akurat w danym momencie jesteśmy zainteresowani lub newslettery firmowe. Jeżeli nie znamy technik wykorzystywanych w wirtualnym świecie, może to wywrzeć na nas wrażenie szczęśliwego zbiegu okoliczności. W rzeczywistości operacje te mają precyzyjnie trafić w potrzeby odbiorcy i nakłonić go do skorzystania z oferty danej firmy.

E-mail marketing jest zaawansowaną formą pozyskania klientów. Nie wykorzystuje się w nim reklamy zbiorowej, która z założenia ma trafić do wszystkich klientów w identycznej formie. Metoda ta jest nastawiona na bezpośredni kontakt z konkretnym odbiorcą. Odwiedzanie określonych stron, wypełnianie ankiet, komentarze pozostawione w sieci czy nawet kupowanie pewnych produktów pozwala na tworzenie wiadomości e-mail w taki sposób, aby przedstawiona w nich oferta w pełni odpowiadała potrzebom osoby, do której jest skierowana.

Działania, które podejmują firmy w zakresie spersonalizowanego e-marketingu, nie są jedynie chwilową modą ani tym bardziej eksperymentem psychologicznym. Ich głównym celem jest pozyskanie jak największej liczby klientów. Jednak takie zabiegi pozwalają również wzbudzić zaufanie klienta i przywiązać go do marki bądź produktu poprzez pozytywne skojarzenia. Spersonalizowana wiadomość sprawia bowiem wrażenie, że jej nadawca dba o potrzeby odbiorcy i stara się im sprostać.

Pomysł ten sprawdza się zatem zarówno w firmach, które wprowadziły go w życie, jak również wśród zadowolonych klientów, którzy chętnie korzystają z ofert przygotowanych specjalnie dla nich.

Źródła: http://wszystkoociasteczkach.pl/polityka-cookies/
http://pl.wikipedia.org/wiki/E-mail_marketing
http://www.epr.pl/efektywny-spersonalizowany-e-mail-marketing,e-mailing,27581,1.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz