poniedziałek, 23 marca 2015

Siedem błędów w e-mail marketingu

Nie ma strategii marketingowej, która nie zawiera błędów. A jak jest w e-mail marketingu? Poznajmy najczęściej występujące niedociągnięcia, które poprawią tę formę komunikacji.


1. Krótko i zwięźle
Nie twórz długich opowieści, które wymagają dużo przewijania. Aby wiadomość szybko nie znalazła się w koszu, powinna być konkretna i niezbyt długa. Jeśli chcesz przekazać więcej informacji – wybierz inną formę jej przekazania (np. wpis na blogu).

2. Caps loc
Nie należy pisać z włączonym caps lockiem. Treści w takiej formie są według internetowej etykiety określane jako podnoszenie głosu. Używanie wielu wykrzykników również nie jest wskazane.

3. Niewielka zmiana
Daj poczuć odbiorcy, że nie jest wielką grupą, lecz jednostką. W powitaniu lub tytule e-maila czy newslettera zwróć się do odbiorcy bezpośrednio. Mały gest sprawi, że klient poczuje się lepiej i będzie odczuwał, że wiadomość kierowana jest do niego.

4. Spam
Nie pozwól, by twoja wiadomość trafiła do spamu. Temat e-maila czy biuletynu elektronicznego powinien być pomysłowy, lecz nie zawierać więcej niż 50 znaków. W innym przypadku odbiorca nie zauważy wiadomości, która znajdzie się w nieodpowiednim folderze.

5. Konkrety
Nie stosuj popularnych tekstów, które nic nie mówią. Dokładnie informuj o tym, co odbiorca dostanie po kliknięciu w dany link. Oszczędzi to wielu nieporozumień.

6. Grafika
Odpowiedni obrazek zwiększa atrakcyjność tekstu, lecz nadmiar grafiki może zaszkodzić. Zbyt duży rozmiar zdjęcia lub niedopasowanie go do tematu mogą spowodować przerwanie czytania newslettera.

7. Ostateczny test
Przed wysłaniem wiadomości do odbiorców spraw, czy wszystko wygląda tak, jak zaplanowałeś. Wyślij e-maila do siebie, przeczytaj go uważnie, sprawdź załączniki i odsyłacze. Jeśli wszystko będzie w porządku – wyślij wiadomość do odbiorców.

Źródło: http://blog.getresponse.pl/siedem-grzechow-popelnianych-email-marketingu.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz