poniedziałek, 23 listopada 2015

Newslettery. Jak skutecznie je tworzyć? (3)

Kiedy wiemy już, jak stworzyć dobrą stronę rejestrację, by odbiorcy chętnie wypełnili ją do końca, skupmy się na nagłówku e-maila.

1. Bezpośredniość
Odbiorcy lubią czytać wiadomości o zrozumiałym przekazie. Powinniśmy wobec tego skupić największą uwagę na przygotowaniu konkretnych, bezpośrednich informacji.

2.  Korzyści
Nasz nagłówek będzie miał dużo lepszy odbiór, kiedy przedstawimy korzyść, którą otrzyma odbiorca, angażując się w nasz newsletter. Oferowany gratis nie musi być dla nas obciążeniem. Często wystarczy samo podziękowanie za skorzystanie z usługi. Niezależnie, czym obdarujemy odbiorcę, możemy być pewni, że odniesie to dobry efekt.

3.  Prowokacja
Uwagę odbiorcy może przykuć również prowokacyjne pytanie, które powinno odnosić się bezpośrednio do głównej korzyści naszej oferty. Jego celem jest zachęcenie, aby klient wdał się z nami w dialog. Przykładem może być pytanie „Czy ten mikser spełni moje oczekiwania?”. W dalszej części powinniśmy przedstawić jego zalety i tym samym odpowiedzieć na pytanie.

4. Wydaj polecenie
Konkretne polecenie w nagłówku e-maila czy biuletynu elektronicznego nie tylko może pomóc skupić na nim uwagę, ale również będzie drogowskazem dla tych odbiorców, którzy nie za bardzo wiedzą, co mają zrobić z otrzymaną od nas wiadomością, np. „5 kroków, by stać się lepszym kucharzem”.

5. Rekomendacje
Dobrym chwytem na wzbudzenie zaufania czytelników jest rekomendacja innych użytkowników naszej oferty. Warto umieścić w nagłówku informację, kto i za co ceni naszą propozycję. Jeżeli wybrany przez nas autorytet będzie ceniony przez odbiorców, możemy spodziewać się pozytywnego odzewu.

Sara Leszczyńska

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz