W XII edycji badania dotyczącego używania poczty elektronicznej, którą przygotowała firma SARE, udział wzięło ponad dwa tysiące osób. Jakie są wyniki?
Badania składały się z wielu pytań, o które zapytano kobiety, jak i mężczyzn. Pytanie na temat liczby posiadanych kont e-mailowych wypadło zaskakująco, gdyż już co trzecia osoba ma pięć lub więcej kont.
Wielu badanych stwierdza, że niezbędna jest filtracja niechcianych wiadomości, tzw. spamu. Wykorzystują oni filtry antyspamowe i blokadę wyświetlania grafiki w mailach. W wyniku tych działań wiadomości otrzymywane przez posiadaczy poczty elektronicznej są coraz wartościowsze.
Z roku na rok zmniejsza się odsetek ludzi korzystających z newslettera tylko ze względu na promocje czy rabaty. Coraz więcej ludzi obserwuje biuletyny elektroniczne ze względu na wartość merytoryczną. Zdaniem ankietowanych dobry newsletter jest przejrzysty, czytelny i dostarcza oczekiwanych treści. Natomiast główną wadą biuletynów elektronicznych jest często brak możliwości wypisania się z prenumeraty. Zwiększa się również liczba otrzymywanych tygodniowo newsletterów.
W badaniu udział wzięli również właściciele firm. Na pytanie, czego używają do komunikacji w sieci, odpowiadali, iż zarówno mediów społecznościowych, jak i e-maili oraz, że często łączą te dwa sposoby. Prawie 100 proc. pytanych udzieliło odpowiedzi, że dzięki poczcie elektronicznej mogą utrzymywać kontakt z klientami, zwiększać sprzedaż czy odwiedziny na stronach internetowych.
Wciąż mało osób korzysta z automatycznego wysyłania e-maili do potencjalnych klientów, co mogło by zwiększyć ich chęć zakupu produktu. Jednak 50 proc. ankietowanych ma zamiar wykorzystać ten sposób w przyszłości.
Z badań wynika, że pozycja e-maili w świecie marketingu jest silna. Z poczty, z roku na rok, korzysta coraz więcej ludzi. Używają je firmy do promocji swoich produktów i użytkownicy prywatni.
Julia Fritzkowska
Źródło: http://sare.pl/
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz