poniedziałek, 4 stycznia 2016

W dobrym miejscu i dobrym czasie, czyli optymalizacja czasu wysyłki e-mail

Kiedy jest najlepsza pora, aby wysłać nasz newsletter? Rano? Wieczorem? A może w porze lunchu? Jak wynika z badań GetResponse, optymalizacja czasu wysyłki może znacznie zwiększyć wskaźnik otwarć naszych e-maili.

Określ grupę docelową
Warto poznać zwyczaje grupy, do której kierujemy nasz newsletter firmowy. Warto w tym celu zrobić np. elektroniczną ankietę dotyczącą aktywności naszej grupy i na jej bazie opracować strategię wysyłki.

Perfect Timing
Firma GetResponse stworzyła intuicyjny program, który jest o krok dalej w swej innowacyjności niż tradycyjna ankieta. Program sam ustala, kiedy nasi subskrybenci otwierają wiadomości, a potem tworzy bazę danych, na podstawie której później wysyła wiadomości.

Zbieranie informacji
Program Perfect Timing bazuje na zbieraniu informacji o klientach, odnotowuje, kiedy nasz e-mail został otwarty i zapamiętuje dane. Dzięki temu nie tylko pozyskane informacje są dla nas ważne, ale także i to, że wystarczy włączyć program, a on wykona za nas pracę.

Analiza danych
Gdy program ma już dane naszych odbiorców, zapamiętuje je i wykorzystuje to przy wysyłaniu. Jeśli przedział czasowy jest bardzo duży, nie musimy go ujednolicać, wystarczą skrajne godziny otwierania e-maili. Program zaczyna i kończy wysyłkę na skrajnych godzinach, a do osób w ciągu dnia sprawnie się dopasowuje. Przykładowo – wysyłamy maila o 8 rano, i do tej grupy, która sprawdza maile o 8 trafi od razu, do osób które sprawdzają skrzynkę później wiadomość przybędzie ze stosownym opóźnieniem, aby trafić w najbardziej optymalny czas.

Nie osiadajmy na laurach
Program wykona część pracy za nas, warto jednak  pamiętać, że nie tylko czas wysyłki jest ważny. Treść również nie powinna dać powodów do rozczarowania, kiedy subskrybent już otworzy wiadomość. Dbajmy więc zarówno o czas, jak i jakość e-maili, a wtedy bez problemu uda nam się dotrzeć do odbiorców.

Sara Leszczyńska

Źródło: http://blog.getresponse.pl/optymalizacja-czasu-wysylki-zwiekszy-otwieralnosc-twoich-wiadomosci-o-23.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz