Eksperci zebrali w jeden raport informacje np. o częstotliwości otwierania newsletterów, liczbie aktywnych skrzynek e-mail na świecie czy kwocie, jaką polskie firmy wydają na reklamę e-mail marketingową:
- 6 proc. całkowitej kwoty wydanej na reklamę cyfrową w 2012 roku stanowił e-mail. Wartość samego „tortu reklamowego online” osiągnęła 2,2 mld zł, co oznacza, że w stosunku do poprzedniego roku wartość ta wzrosła o 203 mln zł;
- 65 proc. posiadaczy smartfonów w Polsce korzysta z nich, by odbierać pocztę elektroniczną;
- 69 proc. polskich internautów codziennie odbiera i wysyła e-maile;
- 19,32 proc. wyniósł w 2012 roku średni wskaźnik otwarć (open rate), natomiast średni wskaźnik kliknięć (click-through rate) wyniósł zaledwie 6,51 proc.;
- 71 proc. użytkowników poczty elektronicznej regularnie przegląda zaakceptowane przez siebie newslettera elektroniczne;
- 39 proc. marketerów nie ma żadnej strategii na wysyłanie wiadomości e-mail na urządzenia mobilne;
- o 120 proc. wzrosła popularność otwierania wiadomości elektronicznych na urządzeniach mobilnych w Polsce w stosunku do poprzedniego roku;
- 64 proc. internautów twierdzi, że otwiera e-maile po przeczytaniu tematu wiadomości;
- 29,4 proc. marketerów deklaruje, że dodaje do wiadomości ikony social media. W roku 2011 takie zdanie wyraziło natomiast tylko 18,3 proc. marketerów;
- o 300 proc. zwiększył się wskaźnik kliknięć wykonanych na urządzeniach mobilnych w porównaniu do poprzedniego roku;
- 42 proc. firm korzysta z profesjonalnych platform e-mail marketingowych do bardziej zaawansowanych działań niż masowe wysyłki newsletterów;
- 66 proc. firm wykorzystujących usługi platform do e-mail marketingu testuje i analizuje swoje wysyłki;
- 3,6 mld istniejących skrzynek e-mail odnotowano w 2013 roku. Prawdopodobnie w 2016 roku będzie ich o 0,7 mld więcej;
- 2850 proc. wynosi zwrot z inwestycji w działania e-mail marketingowe.
Źródło: http://www.emailmarketing.pl/15-faktow-o-email-marketingu-o-ktorych-trzeba-pamietac.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz