Wiadomość powitalna jest przez wielu traktowana jako zbędny szczegół, który niczego nie zmienia, bo przecież już pozyskaliśmy nowego subskrybenta. Jednak naprawdę dobrze zaplanowany e-mail, w którym dziękujemy za zapisanie się do naszego newslettera, może zmienić podejście odbiorcy do naszych kolejnych wiadomości. Trzeba jednak pamiętać, że taka wiadomość nie zastępuje wiadomości potwierdzającej subskrypcję biuletynu elektronicznego, która jest wysyłana, by potwierdzić autentyczność i chęć subskrypcji. Wiadomość powitalna powinna być wysyłana dopiero, gdy odbiorca kliknie w link potwierdzający subskrypcję.
Powinna być ona skomponowana w sposób prosty, bez wyszukanych i długich treści, choć dobrze, jeśli uzupełnimy ją ciekawą grafiką. Powinna też zawierać kilka podstawowych informacji.
Na początku dziękujemy więc za dokonanie subskrypcji. Treść powinna być w dopasowana do naszej strategii marketingowej oraz grupy docelowej. Dlatego też od nas zależy czy podziękujemy w oficjalnym stylu czy też luźnym z personalizacją np. imienia odbiorcy.
Warto zwrócić też uwagę na podpis. By uniknąć „mechanicznego stylu” warto zamieścić w stopce e-maila nadawcę. W wiadomości można też zawrzeć informacje o częstotliwości wysyłania newsletterów custom publishing i przypomnieć, jakie treści będą się w nim znajdować.
Wiadomość powitalna może być pierwszym etapem budowania relacji z naszymi potencjalnymi klientami. Dzięki niej odbiorcy mogą bardziej angażować się w kolejne wiadomości otrzymywane od nas.
Źródło: http://www.emailmarketing.pl/przywitaj-nowych-odbiorcow-i-podziekuj-im-za-subskrypcje.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz