wtorek, 10 września 2013

Automatyczny newsletter

Autoresponder pocztowy to ułatwienie dla wszystkich, którzy prowadzą kampanie e-mail marketingowe lub newslettery elektroniczne. Dzięki niemu możemy budować długofalowe więzi z subskrybentami przy minimalnym nakładzie pracy i w pełni zautomatyzowanym poleceniu.

Autoresponder to świetne narzędzie do informowania o promocjach czy ofertach specjalnych
„Follow up” to wciąż mało popularna nazwa w Polsce. Oznacza przekazywanie kolejnych informacji, będących kontynuacją konkretnego tematu – w ujęciu marketingowym dotyczy to wiadomości z cyklu autorespondera.

Wielokrotny autoresponder pocztowy pozwala na przesłanie zainteresowanej osobie kilku kolejnych wiadomości w odpowiedzi na jeden otrzymany e-mail. Za pomocą tej funkcji można więc wysyłać odbiorcom treść np. kolejnych odcinków kursu. Ma to szczególne znaczenie podczas budowania stałych relacji z subskrybentami.

Kolejkowanie wiadomości przy pomocy funkcji autoresponder to utworzenie kilku wiadomości dotyczących jednego tematu, które będą sukcesywnie wysyłane do subskrybentów. Mają one niejako wciągać ich w świat, który chcemy zaprezentować. Po utworzeniu pierwszego cyklu autorespondera, wystarczy, że wyznaczymy odpowiednie odstępy czasowe między kolejnymi newsletterami firmowymi. Mogą one wynosić np. od jednego dnia do dwóch tygodni. Przykładowo, jeśli trzy pierwsze e-maile mają być wysyłane w odstępach dwóch dni to pierwszy subskrybent, zapisany w poniedziałek, otrzyma drugą wiadomość dopiero w środę, a trzecią w piątek. Natomiast drugi subskrybent, który dołączy do naszej kampanii e-mail marketingowej we wtorek, drugi newsletter dostanie w czwartek itd.

Autoresponder idealnie nadaje się do informowania naszych odbiorców lub wybranych osób o promocjach czy ofertach specjalnych. Tworząc tego rodzaju mailing możemy ustalić datę i godzinę jego wysłania. W przeciwieństwie jednak do newslettera ustalamy kolejkę e-maili, a nie jedną wiadomość. Poza tym nie wymaga to od nas takiego nakładu pracy, ponieważ wszystkie działania są w pełni automatyczne.

Należy pamiętać, że tak naprawdę najważniejsza w każdej kampanii e-marketingowej jest treść, jaką stworzymy przed wysyłką autorespondera. Informacje muszą być użyteczne.

Źródło: http://www.emailmarketing.pl/jesli-nie-newsletter-to-co.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz